مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت بازاريابي اطلاعات شماره: پاييز 1393 , دوره 9 , شماره 24 ; از صفحه 139 تا صفحه 155 . عنوان مقاله: تعيين عوامل اصلي تاثيرگذار بر شکست پروژه هاي مديريت ارتباط با مشتريان CRM (مورد کاوي: گروه پياده سازي فرايند مديريت ارتباط با مشتريان دانشکده رياضي و علوم کامپيوتر دانشگاه صنعتي امير کبير) نویسندگان: خالقي بايگي مريم, بنار احد*, حبيبي راد امين آدرس: * مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چکیده: مديريت ارتباط با مشتريان در برگيرنده مجموعه اي از فرايندها است که سازمان ها را قادر مي سازد تا از استراتژي هاي کسب و کار در جهت ايجاد روابط بلند مدت با مشتريان استفاده کند. سازمان ها به خوبي دريافته اند که براي رسيدن به اهداف خود، راهي جز ايجاد ارتباط صحيح با مشتريان از طريق اجراي مناسب پروژه هاي CRM وجود ندارد. تحقيقات نشان مي دهد، درصد بسيار بالايي از اين پروژه ها در اجرا موفق نبوده و در نهايت با شکست مواجه مي شوند.هدف اين پژوهش اين است که با بررسي پروژه هاي CRM، عوامل اصلي موثر بر شکست آن ها را تعيين، دسته بندي و بصورت دقيق مشخص کند.در اين پژوهش از روش توصيفي استفاده شده و از پرسشنامه و مصاحبه به عنوان ابزارهاي اندازه گيري بهره گيري شده است. جامعه آماري تحقيق مديران، مشاوران و کارشناسان اجراي پروژه هاي CRM توسط گروه اجرايي دانشکده رياضي و کامپيوتر دانشگاه صنعتي اميرکبير مي باشد. تعداد 40 پرسشنامه بين تمام اعضاي جامعه آماري توزيع شد که 34 پرسشنامه برگشت داده شد.بر اساس نتايج اين پيمايش، عوامل اجرايي، تکنولوژيک، فرهنگي، مديريتي و هزينه اي به عنوان عوامل اصلي موثر بر شکست پروژه هاي CRM تعيين شدند. چون هدف تحقيق تعيين (کشف) اين عوامل بوده و مدل خاصي از آن ها نيز مدنظر نبوده است، تحقيق اکتشافي مي باشد. از اين رو با استفاده از نرم افزارSPSS و به کمک تحليل هاي عاملي اکتشافي و تاييدي، و آزمون t-Student اثرگذاري اين عوامل و ارتباط آن ها بررسي و در نهايت مورد تاييد قرار گرفت. کلید واژه: مديريت ارتباط با مشتري(Q2)عوامل(Q2)تحليل عاملي(Q2)اکتشافي(Q2)تاييدي(Q2)شکست پروژه(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: متن کاویبخش بندی مشتریاندرخت تصمیمخوشه بندیمصرف موادراهکارهاعوامل خطرانگل های روده ایاعتبارپرسشنامهساختار عاملیهنجاریابی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: طراحي چارچوبي جامع براي ارزيابي سيستم مديريت ارتباط با مشتري (مطالعه موردي: صنعت برق)ارزيابي عملکرد CRM در شرکت ايران خودرو مبتني بر کارت امتيازي متوازنمدل نظري اجراي مديريت ارتباط با مشتري (CRM)بررسي کيفيت خدمات مديريت ارتباط با مشتري و تدوين برنامه بهينه CRM در نظام بانکداري با استفاده از تکنيک TOPSIS (مطالعه موردي: بانک تجارت شيراز)ارايه يک مدل براي ارزيابي مديريت پروژه هاي ساخت قطعات خودرو و بررسي نتايج حاصل از به کارگيري آن مقالات همایشی مرتبط: نقش خلاقیت و مدیریت پروژه در ارتقای کیفیت پروژه های شرکت ساختمانی آرمین بتن یزدبررسی جایگاه عوامل موثر در اجرا و پیاده سازی CRM در شرکت های بیمهشناسایی و اولویت بندی علل تاخیر پروژه های صنعتی بر اساس رویکرد AHPشناسایی و رتبه بندی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر سهم بازار شرکت های بیمه در رشته های اموال و مسوولیتنقش صنعت هتلداری در پیشرفت بخش گردشگری ایران (استفاده از فناوری CRM) ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی