برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  9 , شماره  24 ; از صفحه 71 تا صفحه 90 .
 
عنوان مقاله: 

نقش حوزه هاي سازماني در مديريت تکوين محصول جديد (با رويکرد صنايع خودروسازي ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
 
چکیده: 

با ورود به هزاره جديد ميلادي، شرکت ها با افزايش فشارهاي رقابتي روبرو شده اند، اين رقابت باعث بوجود آمدن چالش هاي متعددي براي شرکت ها شده است. «توسعه محصول جديد» از مهم ترين اين چالش ها است. موضوع «توسعه محصول جديد، موضوعي چندتخصصي است که در تحقيقات متعددي بحث شده است. اما اين تحقيقات به بررسي عميق همزمان تخصص هاي مختلف و نقش آن ها در توسعه محصول جديد نپرداخته اند. با در نظر گرفتن اين خلا، مقاله حاضر با هدف بررسي نقش بخش هاي مختلف شرکت در فرايند توسعه محصول جديد و مديريت اين فرايند نوشته شده است.
در ضمن بررسي هاي انجام شده از نقش حوزه هاي مختلف در فرايند توسعه محصول جديد، مدلي نيز ارائه شده است که نقش وظايف مختلف سازماني را در توسعه محصول جديد بصورت يکپارچه به هم پيوند مي زند. يکپارچگي مدل و لحاظ نمودن همه حوزه هاي سازماني موضوعي است که در تحقيقات پيشين به آن پرداخته نشده است
.
اين مدل داراي چهار بخش عمليات، مالي، نيروي انساني و بازاريابي است. نقطه اتصال اين چهار بخش، مهم ترين اهداف توسعه محصول جديد است. اين اهداف عبارتند از اينکه محصول جديد در چارچوب هزينه هاي تعيين شده توسعه پيدا کند، کيفيت مطلوب را داشته باشد و بموقع براي عرضه به بازار آماده شود.
پژوهش حاضر با توجه به هدفي که دنبال مي کند، کاربردي و بر اساس نحوه اجرا و گردآوري داده ها از نوع توصيفي (همبستگي) است. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش پرسشنامه، و روش تحليل آن رگرسيون چند متغيره و از نوع سلسه مراتبي است. آزمون مدل طراحي شده، در صنعت خودروسازي ايران و از طريق گردآوري اطلاعات مربوط به 122 پروژه واجد شرايط مطرح شده جهت اعتبار تحقيق انجام شدند
.
مهمترين نتايج اين تحقيق که مي تواند کاربرد ارزشمندي در مديريت پروژه هاي توسعه محصول جديد داشته عبارتند از:
همزماني فعاليت ها و رسمي بودن فعاليت هاي توسعه محصول جديد رابطه مثبتي با تحقق اهداف توسعه محصول جديد دارند.
استفاده از ساختار سازماني مناسب رابطه مثبتي با تحقق اهداف توسعه محصول جديد دارد.
تحقق اهداف توسعه محصول جديد رابطه مثبتي با موفقيت محصول در بازار (موفقيت در فروش و رضايت مشتريان) دارد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیدحسینی، س.، و زمانی، ف. (1393). نقش حوزه های سازمانی در مدیریت تکوین محصول جدید (با رویکرد صنایع خودروسازی ایران). مدیریت بازاریابی, 9(24), 71-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237029



Vancouver : کپی

سیدحسینی سیدمحمد، زمانی فرزام. نقش حوزه های سازمانی در مدیریت تکوین محصول جدید (با رویکرد صنایع خودروسازی ایران). مدیریت بازاریابی. 1393 [cited 2021May17];9(24):71-90. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237029



IEEE : کپی

سیدحسینی، س.، زمانی، ف.، 1393. نقش حوزه های سازمانی در مدیریت تکوین محصول جدید (با رویکرد صنایع خودروسازی ایران). مدیریت بازاریابی, [online] 9(24), pp.71-90. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237029.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 179 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی