برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارتقاي شاخص رضايت مندي بيماران در مرکز خدمات درماني با بهره گيري از رويکرد شش سيگما

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: شش سيگما به عنوان رويکردي سيستماتيک در دستيابي به بهبود کيفيت خدمات درماني که موجبات رضايت بيمار را فراهم مي آورد، مورد توجه است. در پژوهش حاضر، از شش سيگما به منظور کاهش فرآيند درمان پروتز در مرکز تخصصي دندانپزشکي امام خميني (ره)، جهت بهبود کارآيي مرکز و ارتقاء ميزان رضايتمندي بيماران استفاده شده است.روش پژوهش: در اين مطالعه، مراحل بحراني درمان پروتز دندان از طريق شناسائي متغيرهاي تاثيرگذار مورد مطالعه قرار گرفت، تا با حفظ کيفيت، فرآيند زمان درمان کاهش يابد. براي اين منظور، از طيف وسيعي از ابزارهاي آماري نظير تحليل تلورانس، رگرسيون لجستيک، رگرسيون با داده هاي طبقه بندي شده، نمودارهاي کنترلي به کمک نرم افزارهاي آماري استفاده شده است. جامعه آماري، کليه بيماران مربوط به بخش پروتز مرکز تخصصي مذکور در سال 1391 است.يافته ها: سهم پزشک متخصص در سطح معني داري 5% اصلي ترين عامل تاثيرگذار در فرآيند درمان بيماران مي باشد. پيشنهاد ارائه شده سبب کاهش 76 درصدي در ميانگين و 72 درصدي در واريانس کل مدت درمان مي شود. به کارگيري پيشنهاد سبب مي شود سطح سيگماي فرآيند از 0.6 به 1.63 ارتقا يابد.نتيجه گيري: با بکارگيري رويکرد شش سيگما با در نظر گرفتن استاندارسازي عملکرد پزشک متخصص پروتز دندان، مي توان طول زمان فرآيند درمان بيماران را کاهش داد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مستدام، م.، و رییسی، ص.، و حقیقی راد، ف. (1393). ارتقای شاخص رضایت مندی بیماران در مرکز خدمات درمانی با بهره گیری از رویکرد شش سیگما. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت), 5(2 (پیاپی 12)), 55-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236761



Vancouver : کپی

مستدام مهدیه، رییسی صدیق، حقیقی راد فرزاد. ارتقای شاخص رضایت مندی بیماران در مرکز خدمات درمانی با بهره گیری از رویکرد شش سیگما. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت). 1393 [cited 2021December07];5(2 (پیاپی 12)):55-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236761



IEEE : کپی

مستدام، م.، رییسی، ص.، حقیقی راد، ف.، 1393. ارتقای شاخص رضایت مندی بیماران در مرکز خدمات درمانی با بهره گیری از رویکرد شش سیگما. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت), [online] 5(2 (پیاپی 12)), pp.55-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236761.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی