برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي ميزان هم خواني برنامه درسي قصد شده، اجرا شده و آموخته شده درس علوم تجربي سال دوم راهنمايي شهرستان ني ريز در سال تحصيلي 92-1391

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، ارزيابي ميزان هم خواني برنامه درسي قصد شده، اجرا شده وآموخته شده درس علوم تجربي سال دوم راهنمايي شهرستان ني ريز در سال تحصيلي 92 - 1391 بوده است. پژوهش حاضر از نوع تحقيق پيماشي است. به منظور اجراي پژوهش که مبتني برنگرش سنجي مديران، دبيران و دانش آموزان در مورد برنامه هاي درسي قصد شده، اجرا شده و آموخته شده بود، سه مقياس محقق ساخته، برحسب گروه مديران، دبيران و دانش آموزان طراحي و استفاده گرديد. روايي و پايايي هر سه مقياس با روش روايي صوري و آلفاي کرونباخ مورد تاييد قرار گرفت. به منظور گردآوري داده ها، نمونه آماري مربوط به برنامه درسي اجرا شده (مدير و دبير) و برنامه درسي آموخته شده (دانش آموز)، با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي و تصادفي انتخاب شدند. تجزيه و تحليل آماري داده ها نشان داد که بين دو نوع برنامه درسي قصد شده و برنامه درسي اجرا شده انطباق وجود دارد؛ بين دو نوع برنامه درسي قصد شده و برنامه درسي آموخته شده انطباق وجود ندارد؛ بين برنامه درسي اجرا شده و برنامه درسي آموخته شده انطباق وجود ندارد. همچنين، بين متغير محتوا در دو نوع برنامه درسي قصد شده و برنامه درسي اجرا شده انطباق وجود ندارد. بين متغير فعاليت هاي ياددهي - يادگيري در دو نوع برنامه درسي قصد شده و برنامه درسي اجرا شده انطباق وجود ندارد و بين مولفه ارزشيابي در دو نوع برنامه درسي قصد شده و برنامه درسي اجرا شده انطباق وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

میرشکاری، ز.، و اوجی نژاد، ا.، و قلتاش، ع. (1394). ارزیابی میزان هم خوانی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده و آموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی ریز در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 12(17 (پیاپی 44)), 89-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236459



Vancouver : کپی

میرشکاری زینب، اوجی نژاد احمدرضا، قلتاش عباس. ارزیابی میزان هم خوانی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده و آموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی ریز در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1394 [cited 2021August02];12(17 (پیاپی 44)):89-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236459



IEEE : کپی

میرشکاری، ز.، اوجی نژاد، ا.، قلتاش، ع.، 1394. ارزیابی میزان هم خوانی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده و آموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی ریز در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 12(17 (پیاپی 44)), pp.89-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236459.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 167 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی