نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي باورهاي معلمان در باب ميزان ارزشمندي جهت گيري هاي شش گانه برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر که پژوهشي توصيفي - پيمايشي است، شناسايي باورهاي معلمان شهر شيراز پيرامون ميزان ارزشمندي جهت گيري هاي برنامه درسي بود. بدين منظور، از بين معلمان شاغل در مدارس اين شهر در سال تحصيلي 91-1390 نمونه اي به حجم 368 نفر با روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب و از طريق پرسشنامه جهت گيري هاي برنامه درسي که روايي و پايايي آن محاسبه و تاييد گرديده بود، مورد پرسش گري قرار گرفتند. براي تجريه و تحليل داده هاي حاصله از روش هاي آماري تي تک نمونه اي، تحليل واريانس اندازه گيري هاي مکرر، تحليل واريانس چند متغيره و آزمون هاي تعقيبي بونفروني و شفه استفاده گرديد. يافته ها نشان داد که معلمان بر اين باورند که هر شش جهت گيري برنامه درسي داراي ارزش زيادي بوده و در اين بين، جهت گيري رفتاري با ارزش ترين جهت گيري در برنامه درسي قلمداد گرديد. همچنين، مشخص شد که بين باورهاي معلمان دوره هاي مختلف تحصيلي در باب ميزان ارزشمندي جهت گيري هاي برنامه درسي تفاوت معناداري وجود دارد، در حالي که بين باورهاي معلمان با سوابق خدمتي مختلف و نيز معلمان مرد و زن در زمينه اين تفاوت معناداري مشاهده نگرديد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوروزی، ن.، و معرفت، ز.، و نعمتی زیارتی، ح.، و میرشکاری، ز. (1394). شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 12(17 (پیاپی 44)), 76-88. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236457



Vancouver : کپی

نوروزی نصراله، معرفت زهرا، نعمتی زیارتی حبیب اله، میرشکاری زهرا. شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1394 [cited 2022May23];12(17 (پیاپی 44)):76-88. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236457



IEEE : کپی

نوروزی، ن.، معرفت، ز.، نعمتی زیارتی، ح.، میرشکاری، ز.، 1394. شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 12(17 (پیاپی 44)), pp.76-88. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=236457.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی