برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي سبک هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي گيلان در سال 1392

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: آموزش و يادگيري، همواره به عنوان يک فرايند دو جانبه مطرح بوده است و سبک هاي يادگيري، که عادات پردازش اطلاعات دريافتي افراد مي باشد، يکي از عوامل موثر در يادگيري است. توجه اساتيد و برنامه ريزان در سطوح مختلف آموزش به سبک هاي يادگيري، موجب تسهيل فرايندهاي آموزش و يادگيري خواهد شد. اين مطالعه با هدف تعيين سبک هاي يادگيري دانشجويان علوم پزشکي گيلان در رشته هاي مختلف تحصيلي انجام شد.
روش ها: اين مطالعه توصيفي - مقطعي، بر روي 407 دانشجوي دانشگاه علوم پزشکي گيلان در رشته هاي مختلف تحصيلي به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انجام گرفت. جهت جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه اطلاعات دموگرافيک و سياهه سبک يادگيري کلب استفاده شد، که روايي و پايايي آن در مطالعات مختلف تائيد شده بود. پس از جمع آوري اطلاعات با استفاده از نرم افزار
Stata و بهرمندي از آمار توصيفي و آمار تحليلي (آزمون مجذور کاي و آناليز واريانس يکطرفه)، تجزيه و تحليل شد.
يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد که ميانگين سني دانشجويان
22.71±3.62 سال بود. سبک يادگيري اکثر دانشجويان همگرا (50.4 درصد)، و بعد از آن به ترتيب جذب کننده (19.9 درصد)، انطباق يابنده (19.4 درصد) و واگرا (10.3 درصد) بود. سبک يادگيري همگرا در دانشجويان پزشکي بطور معني داري بيشتر از ساير رشته ها بود، همچنين بين سبک هاي يادگيري دانشجويان با مقطع تحصيلي آنان ارتباط معني داري وجود نداشت (P>0.06).
نتيجه گيري: از آنجايي که سبک يادگيري دانشجويان با توجه به شرايط و دوره هاي مختلف تحصيلي مي تواند متغير باشد، لذا توجه بيشتر به اين مساله و ايجاد تغيير در روشهاي آموزش و تدريس اين دانشجويان براساس سبک يادگيري آنان مي تواند در بهبود هر چه بيشتر يادگيري فراگيران موثر باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 171
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی