برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي شناسايي ملزومات و اجزاي الگويي براي ارزشيابي معلمان زبان انگليسي در دبيرستان هاي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بیرجند، بیرجند، خراسان جنوبی، ایران
 
چکیده: 

ارزشيابي عملکرد از مهم ترين ارکان هر سازماني بوده و سازمان هاي آموزشي نيز از اين امر مستثني نيستند. از ميان اجزاي مختلف نظام آموزشي به گفته بسياري از محققان، مهم ترين عامل در تعيين موفقيت و يا عدم موفقيت دانش آموزان، معلم کلاس مي باشد. بنابراين معلمان در مرکز تلاش هايي هستند که براي توسعه و اصلاح سيستم هاي آموزشي در سراسر دنيا صورت مي گيرد. با توجه به اهميت معلمان در بهره وري نظام هاي آموزشي، لازم است سيستم هاي آموزشي اطمينان حاصل کنند که معلمان نهايت تلاششان را براي افزايش يادگيري دانش آموزان صورت مي دهند و همچنين بايد تلاش کنند تا با شناخت بهتر نقاط ضعف عملکرد معلمان، زمينه را براي توسعه حرفه اي آن ها فراهم کنند. دستيابي به اين اهداف، مستلزم وضع سيستم ارزشيابي سيستماتيک و علمي مي باشد.
تحقيق حاضر با شناسايي و در نظرگرفتن ملزومات طراحي الگوي ارزشيابي معلمان در صدد است تا الگوي جديدي براي ارزشيابي عملکرد معلمان زبان انگليسي ارائه دهد. براي شناسايي ملزومات و طراحي الگوي مورد نظر، پيشينه مربوط به ارزشيابي معلمان و تدريس موثر، ملزومات اسناد آموزشي کشور و نظرات معلمان و کارشناسان مربوط، مورد جست وجو و برررسي قرار گرفتند. براي تعيين اجزاي الگوي پيشنهادي از «تکنيک دلفي» استفاده شد. تصميمات اتخاذ شده در مورد اجزاي الگوي پيشنهادي مورد بحث قرار گرفته و ملزومات اجرايي شدن آن بيان گرديده است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 123
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی