مشخصات مقاله عنوان نشریه: شناخت اجتماعي اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1393 , دوره 3 , شماره 2 (پياپي 6) ; از صفحه 123 تا صفحه 134 . عنوان مقاله: رابطه مولفه هاي سهل انگاري اجتماعي و هويت اجتماعي با عملکرد تحصيلي دانشجويان نویسندگان: صفاري نيا مجيد, آقايوسفي عليرضا, مصطفايي علي* آدرس: * گروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور چکیده: مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه مولفه هاي سهل انگاري اجتماعي و هويت اجتماعي با عملکرد تحصيلي در دانشجويان بود.روش: پژوهش از نوع همبستگي و نمونه شامل 200 دانشجوي دانشگاه پيام نور مرکزبوکان بود که با روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه هاي سهل انگاري اجتماعي، هويت اجتماعي و پيشرفت تحصيلي پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه تجزيه و تحليل شدند.يافته ها: نتايج نشان داد که بين سهل انگاري اجتماعي با هويت اجتماعي همبستگي منفي و معني داري وجود دارد. هر دو زير مقياس آن بعد فردي و بعد جمعي هويت با سهل انگاري همبستگي منفي و معني داري وجود دارد. سهل انگاري اجتماعي با عملکرد تحصيلي همبستگي منفي و معنادارحاصل شد، بي تفاوتي بعنوان يکي از مولفه هاي سهل انگاري اجتماعي نيز باعملکرد تحصيلي همبستگي منفي و معنادار بدست آمد، اما بعد ديگر سهل انگاري اجتماعي بنام توجه به خود با عملکرد تحصيلي رابطه معنادار حاصل نشد. همچنين هويت اجتماعي با عملکرد تحصيلي همبستگي مثبت و معني داري وجود دارد و همچنين بين بعد جمعي و فردي هويت با عملکرد تحصيلي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.نتيجه گيري: با توجه به نتايج پژوهش مي توان گفت که سهل انگاري اجتماعي رابطه منفي و معناداري با هويت اجتماعي و عملکرد تحصيلي دارد، در حالي که هويت اجتماعي رابطه مثبت و معنادار با عملکرد تحصيلي دارد. کلید واژه: سهل انگاري اجتماعي(Q2)هويت اجتماعي(Q2)عملکرد تحصيلي(Q2)دانشجو(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: هویت قومیهویت دینیهویت جمعیهویت فرهنگیعزت نفسموفقیت تحصیلیپیشرفت تحصیلیفرسودگی تحصیلیآموزشدانشجویان علوم پزشکیدانشجویاندانشجویان پزشکی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تاثير آموزش تئوري انتخاب بر ميزان سهل انگاري فردي و اجتماعي دانشجويان زنتاثير آموزش مهارت هاي غلبه بر سهل انگاري بر سهل انگاري و عملکرد تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتداييتاثير واقعيت درماني بر کاهش سهل انگاري تحصيلي دانش آموزانبررسي اثربخشي آموزش خودکنترلي بر کاهش سهل انگاري نوجوانان دختر پايه دوم متوسطه شهر تهرانمقايسه اثربخشي آموزش شناختي رفتاري و مهارتهاي مديريت زمان بر ميزان سهل انگاري و کمال گرايي دانشجويان مقالات همایشی مرتبط: اثر آموزش تئوری انتخاب بر سهل انگاری دانشجویانبررسی رابطه سهل انگاری و بی احتیاطی در حین کار با سابقه کار و سطح تحصیلات در میزان بروز حوادث ناشی از کارتبیین جامعه شناختی نقش سرمایه اجتماعی در هویت ملیرابطه حمایت اجتماعی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطهبررسی رابطه خودگردانی با یادگیری فعال فراگیران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 328 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی