برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  11 , شماره  33 ; از صفحه 67 تا صفحه 75 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي تاثير کيفيت درک شده از خدمات بانکداري الکترونيک بر رضايت و تعهد مشتريان بانک صادرات استان تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
 
چکیده: 

اين تحقيق به بررسي تاثير کيفيت درک شده از خدمات بانکداري الکترونيک بر رضايت و تعهد مشتريان مي پردازد. تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي است و براي انجام اين تحقيق 384 نفر از مشتريان شعب بانک صادرات استان تهران که تجربه استفاده از خدمات الکترونيک اين بانک را داشته اند به صورت نمونه گيري خوشه اي و بطور تصادفي انتخاب شدند و با استفاده از ابزار پرسشنامه اطلاعات تحقيق گردآوري شد. براي سنجش روايي پرسشنامه از روايي صوري، محتوايي و روايي سازه استفاده شد و همچنين براي برآورد پايايي از سازگاري دروني استفاده شد که مهمترين شاخص سازگاري دروني آزمون آلفاي کرونباخ است که ضريب الفاي کرونباخ نمونه 30 نفري 0.912 بدست آمد که بزرگتر از 0.7 است. اين تحقيق از نظر ماهيت توصيفي - پيمايشي است و از فنون آمار توصيفي - استنباطي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است. در سطح تجزيه و تحليل توصيفي به تجزيه و تحليل داده هاي جمعيت شناختي و در سطح تجزيه و تحليل استنباطي با استفاده از مدل معادلات ساختاري به تجزيه و تحليل داده ها جهت تاييد و يا رد فرضيه هاي تحقيق پرداخته شد. نتايج بدست آمده از اين تحقيق نشان دهنده اين است که هر سه فرضيه اثبات شده است. کيفيت خدمات درک شده از بانکداري الکترونيک بر رضايت مشتريان تاثير مثبت دارد. رضايت از خدمات درک شده از بانکداري الکترونيک برتعهد مشتريان تاثير مثبت دارد. کيفيت درک شده از خدمات بانکداري الکترونيک بر تعهد مشتري تاثير مثبت و مستقيم دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

وهاب زاده منشی، ش.، و محمود کلائی، س. (1393). ارزیابی تاثیر کیفیت درک شده از خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایت و تعهد مشتریان بانک صادرات استان تهران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 11(33), 67-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=233833



Vancouver : کپی

وهاب زاده منشی شادان، محمود کلائی سانیا. ارزیابی تاثیر کیفیت درک شده از خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایت و تعهد مشتریان بانک صادرات استان تهران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1393 [cited 2021July28];11(33):67-75. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=233833



IEEE : کپی

وهاب زاده منشی، ش.، محمود کلائی، س.، 1393. ارزیابی تاثیر کیفیت درک شده از خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایت و تعهد مشتریان بانک صادرات استان تهران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 11(33), pp.67-75. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=233833.



 

 
بازدید یکساله 563 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی