برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي وضعيت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقايسه عملکرد تحصيلي و تفکر انتقادي دانش آموزان آن با مدارس عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه الزهرا
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي وضعيت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقايسه عملکرد آن با مدارس عادي مي باشد. روش پژوهش، پيمايشي است. جامعه آماري، شامل کليه مدارس متوسطه دخترانه شهر يزد مي باشد که از بين آنها، دو دبيرستان عادي به روش نمونه گيري خوشه اي و دو دبيرستان هوشمند به روش سرشماري انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل چک ليست ارزيابي مدارس هوشمند (مشاهده) براي بررسي وضعيت کنوني مدارس و پرسش نامه تفکر انتقادي و معدل سال سوم براي اندازه گيري عملکرد دانش آموزان مي باشد. براي تجزيه و تحليل داده ها، از نرم افزار SPSS و براي آزمون سوالات پژوهش، از آمار توصيفي و استنباطي (آزمون t مستقل) استفاده شد. نتايج نشان داد که وضعيت کنوني مدارس هوشمند از نظر محتواي ياددهي يادگيري، زيرساخت فاوا، معلمان آموزش ديده و ارتباط رايانه اي با مدارس در سطح پايين و تنها در مولفه استفاده مديران از رايانه در سطح مطلوب قرار دارد. هم چنين، بين عملکرد دانش آموزان مدارس هوشمند با عادي از نظر تفکر انتقادي، تفاوت معنادار وجود نداشت ولي در زمينه پيشرفت تحصيلي (معدل) تفاوت معنادار بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 527
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی