برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين فرصت هاي تکنولوژيکي، تاکيدات بازاريابي و عملکرد نوآورانه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
 
چکیده: 

قابليت هاي شرکت براي درک و واکنش به تغييرات تکنولوژيکي را فرصت طلبي تکنولوژيکي مي نامند که اهميت آن براي مديران به عنوان منبعي از امتياز قابل رقابت بيشتر و بيشتر مي شود. در اين پژوهش ابعاد فرصت طلبي تکنولوژيکي و تاثير آن بر عملکرد نوآورانه هاي کاشي و سراميک استان يزد مورد بررسي گرفته است. روش تحقيق حاضر توصيفي پيمايشي از نوع کاربردي است و روش جمع آوري داده ها، کتابخانه اي و ميداني مي باشد که جهت سنجش فرضيات و دستيابي به اهداف تحقيق، مديران و کارمندان کارخانجات کاشي و سراميک استان يزد به عنوان اعضاي جامعه آماري در نظر گرفته شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و سپس داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاري مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند و تمامي فرضيه ها مورد آزمون قرار گرفتند. بر اساس بررسي جامع در ادبيات موضوع، تعداد 6 فرضيه در اين تحقيق ارائه شد که 3 فرضيه اول درباره تاثير فرصت طلبي تکنولوژيکي بر ابعاد عملکرد که شامل درآمد، سود و ارزش بازار است مي باشد و 3 فرضيه ديگر درباره تاثير تاکيدات بازاريابي بر رابطه بين فرصت طلبي تکنولوژيکي و شاخصه هاي عملکرد مي باشد. باتوجه به نتايج تجزيه و تحليل هاي آماري فرضيات مورد بررسي قرار گرفتند که رابطه بين متغييرها در تمامي فرضيه ها مورد تاييد قرار گرفت. با اين تفاوت که شدت و مقدار تاثير متغير مستقل بر متغيير وابسته آنها متنوع بود. نتايج نشانگر اين امر است که فرصت طلبي تکنولوژيکي تاثير مثبت قوي تري روي معيارهاي اصلي عملکرد از قبيل ميزان فروش شرکت ها، سودها و ارزش بازار را دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جعفری سنگری، ا.، و مرادی، ب.، و شیرخانی، م.، و شیدایی اردستانی، ف. (1393). بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه. مدیریت صنعتی, 9(ویژه نامه مدیریت و حسابداری), 95-111. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=230709



Vancouver : کپی

جعفری سنگری ابراهیم، مرادی بهرنگ، شیرخانی مسعود، شیدایی اردستانی فاطمه. بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه. مدیریت صنعتی. 1393 [cited 2021August04];9(ویژه نامه مدیریت و حسابداری):95-111. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=230709



IEEE : کپی

جعفری سنگری، ا.، مرادی، ب.، شیرخانی، م.، شیدایی اردستانی، ف.، 1393. بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه. مدیریت صنعتی, [online] 9(ویژه نامه مدیریت و حسابداری), pp.95-111. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=230709.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی