برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  5 , شماره  15 ; از صفحه 25 تا صفحه 39 .
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني پيشرفت تحصيلي بر اساس مولفه هاي سازگاري در دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پيشرفت تحصيلي از شاخص هاي مهم ارزيابي نوجوانان در مدرسه است و مي تواند با عوامل بسياري از جمله سازگاري مرتبط باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه پيشرفت تحصيلي و مولفه هاي سازگاري در دانش آموزان انجام گرفته است. نمونه پژوهش شامل 380 دانش آموز دختر و پسر دبيرستانهاي شهر کاشان بود که به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. به منظور جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه سازگاري بل استفاده گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده ها آزمون همبستگي پيرسون، تحليل رگرسيون گام به گام و آزمون تفاوت ميانگينها محاسبه شد. نتايج نشان داد که بين پيشرفت تحصيلي، سازگاري در خانه و سازگاري تحصيلي دانش آموزان دختر ارتباط معناداري وجود دارد. همچنين نتايج نشان داد که بينپيشرفت تحصيلي و سازگاري تحصيلي دانش آموزان پسر ارتباط معناداري وجود دارد. نتايج بيانگر اين بود که بين سازگاري هيجاني و سازگاري سلامت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداري وجود دارد. با توجه به اهميت مجموعه عوامل خانوادگي و آموزشگاهي مرتبط با سازگاري و عملکرد تحصيلي، لازم است والدين و مربيان درباره ويژگيهاي نوجوانان شناخت کافي داشته باشند و با افزايش اگاهي نوجوانان به ارتقاي مهارتهاي سازگاري کمک نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تمنایی فر، م.، و منصوری نیک، ا. (1392). پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان. علوم رفتاری, 5(15), 25-39. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=229422



Vancouver : کپی

تمنایی فر محمدرضا، منصوری نیک اعظم. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان. علوم رفتاری. 1392 [cited 2021October27];5(15):25-39. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=229422



IEEE : کپی

تمنایی فر، م.، منصوری نیک، ا.، 1392. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان. علوم رفتاری, [online] 5(15), pp.25-39. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=229422.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی