برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

آسيب شناسي برنامه درسي آموزش زبان انگليسي از ديدگاه معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پوترا مالزی
 
چکیده: 

هدف اين تحقيق آسيب شناسي برنامه درسي آموزش زبان انگليسي در مقطع متوسطه شهر بوشهر بوده است. اين پژوهش، تحقيق توصيفي (غير آزمايشي) از نوع پيمايشي است و جامعه آماري آن شامل کليه دبيران زبان انگليسي و دانش آموزان مدارس دولتي دوره متوسطه شهر بوشهر درسال تحصيلي 90-91 بوده اند. حجم نمونه برابر 343 دانش آموز دختر بوده است که از طريق فرمول کوکران و به صورت تصادفي طبقه اي با توجه به پايه هاي تحصيلي از بين 3187 و هم چنين 27 نفر از دبيران زبان انگليسي است که شامل کل جامعه آماري دبيران مي باشد. جمع آوري اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت. نتايج حاصل از تحليل عاملي و آزمونt نشان داد که عوامل آموزشي شامل (استفاده از الگوها و روش هاي تدريس نامناسب، عدم وجود امکانات و تسهيلات لازم، رويکردهاي ارزشيابي غيرمعقول برنامه آموزش زبان انگليسي و فقدان نگاه کاربردي به يادگيري درس زبان انگليسي) و عوامل برنامه درسي تحت عنوان، (نبود پيش زمينه فرهنگي، ناتواني در استفاده از روش هاي جديد و مدرن آموزش زبان انگليسي، استفاده از متون و محتواي نامانوس و کم بودن تعداد ساعات آموزش زبان انگليسي) از مهم ترين آسيب هاي برنامه درسي مورد مطالعه مي باشند. بنابراين مشخص مي شود که اين هشت آسيب عوامل آسيب زاي نظام آموزشي زبان انگليسي در ايران و براي ارتقاي وضعيت آموزش زبان انگليسي در مدارس بايد به اينها توجه شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهروزی، م.، و آموزگار، آ.، و علیپور، ی. (1393). آسیب شناسی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 5(2 (پیاپی 18)), 125-142. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=228501



Vancouver : کپی

بهروزی محمد، آموزگار آزاده، علیپور یعقوب. آسیب شناسی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1393 [cited 2021October20];5(2 (پیاپی 18)):125-142. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=228501



IEEE : کپی

بهروزی، م.، آموزگار، آ.، علیپور، ی.، 1393. آسیب شناسی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان دوره متوسطه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 5(2 (پیاپی 18)), pp.125-142. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=228501.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 515 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی