برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  21 , شماره  79 ; از صفحه 123 تا صفحه 151 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي بازار؛ چارچوب تحليلي «راث» در درک عملکرد بازار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* جهاد دانشگاهی، واحد تهران
 
چکیده: 

هدف از اين مقاله ارائه چارچوب تحليلي الوين راث، برنده جايزه نوبل اقتصاد در سال 2012، در طراحي بازار و کاربردي ساختن آن است. نتايج مطالعه حاکي از آن است که راث تحقيق خود را با تشخيص شکست بازار آغاز مي کند و بر اين نکته تاکيد مي کند که شکست بازار نوعا ناشي از برخي شرايط نهادي «نحيف بودن بازار»، «ازدحام» و «نبودن امنيت در آشکارسازي ترجيحات» است. راث از الگوريتم هاي جورسازي و از جمله الگوريتم گيل شپلي براي غلبه بر ريشه هاي شکست بازار استفاده مي کند و در اين مسير «سعي و خطا»، به شدت بر لزوم تعامل با بازيگران براي تعديل الگوريتم اوليه اصرار مي ورزد. راث و همکارانش تاکنون اين نظريه را در بازارهاي مختلفي چون «مبادله کليه»، «انتخاب مدرسه پذيرش دانش آموز»، «بازار کار اقتصاددانان» و «بازار کار پزشکان» به کار برده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 262
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی