برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بازخوردهاي معلمان مجري الگوي ارزشيابي توصيفي (کيفي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر، شناخت چگونگي درک و فهم و ارائه بازخوردهاي توصيفي (کيفي) معلمان مدارس ابتدايي شهرستان آران و بيدگل است. روش پژوهش کيفي و از نوع پديدار شناسي است. جمع آوري اطلاعات بر اساس سه ابزار مصاحبه نيمه ساختار يافته، مشاهده و تحليل محتوا است. اين پژوهش در چارچوب منطق نمونه گيري در روش پديدار شناسي و به صورت هدفمند انجام شد و تعداد 32 نفراز براي مصاحبه انتخاب شدند. همچنين 10 کلاس مورد مشاهده قرار گرفت. در راستاي مثلث سازي، محققان از يکصد نمونه بازخورد نوشتاري معلمان نيز تحليل محتوا به عمل آوردند. نتايج نشان داد که بيشتر معلمان نمونه (66 درصد) تحقيق، فهم درستي از مفهوم باز خورد داشتند و بخش کوچکي (18 درصد) از آنان برداشت ناقصي داشتند. همچنين بخش محدودي (16 درصد) از آنان، فهم درستي از چيستي و چگونگي مفهوم بازخورد نداشتند. در زمينه چگونگي بازخورد دادن در کلاس درس مشاهدات نشان داد که معلمان از انواع بازخوردها استفاده نموده اند که بازخوردهاي عاطفي، کلامي فردي، کلامي گروهي و کتبي به ترتيب بيشتر موارد بوده اند. تحليل محتواي بازخوردهاي کتبي نيز نشان داد که معلمان عمدتا از بازخوردهاي ملاکي، توصيفي و تشويق آميز استفاده مي نمايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

انتهایی آرانی، ع.، و حسنی، م.، و شکاری، ع. (1393). بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی (کیفی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 11(16 (پیاپی 43)), 119-131. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227344



Vancouver : کپی

انتهایی آرانی علی، حسنی محمد، شکاری عباس. بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی (کیفی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1393 [cited 2021December02];11(16 (پیاپی 43)):119-131. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227344



IEEE : کپی

انتهایی آرانی، ع.، حسنی، م.، شکاری، ع.، 1393. بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی (کیفی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 11(16 (پیاپی 43)), pp.119-131. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227344.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 690 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی