مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) اطلاعات شماره: زمستان 1393 , دوره 11 , شماره 16 (پياپي 43) ; از صفحه 37 تا صفحه 45 . عنوان مقاله: اثربخشي تکاليف تعاملي الکترونيکي طراحي شده بر يادگيري مهارت هاي زبان انگليسي نویسندگان: مهتدي سميه, آتشك محمد* آدرس: * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تهران، ایران چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير تکاليف تعاملي الکترونيکي طراحي شده بر يادگيري الکترونيکي مهارت هاي زبان انگليسي است که بدين منظور از روش تحقيق نيمه آزمايشي، داراي طرح پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش 300 نفر زبان آموز آموزش الکترونيکي کانون زبان ايران در دوره بهار 1391 بوده است که از اين تعداد، 32 نفر با سطح زباني Elementary 2 به عنوان مشارکت کنندگان انساني انتخاب و به صورت تصادفي، در دو گروه آزمايش و کنترل، جاگذاري شدند. سپس تکاليف تعاملي الکترونيکي توسط محققان و با هدايت و نظارت مسوولان کانون زبان طراحي شده است و به مدت يک ترم تحصيلي در اختيار گروه آزمايش قرار داده شد. در پايان ترم تحصيلي، به وسيله آزمون استاندارد کانون زبان که داراي پايايي قابل قبولي است، اطلاعات مربوط به مهارت هاي آموخته شده فراگيران هر دو گروه جمع آوري و با استفاده از آمار توصيفي (فراواني و ميانگين) و آمار استنباطي (آزمون t براي دو گروه مستقل) تحليل شد که نتايج حاکي از تاثير مثبت و معنادار تکاليف تعاملي طراحي شده بر مهارت هاي واژگان، دستور زبان و درک مطلب فراگيران گروه آزمايش است. کلید واژه: آموزش الکترونيکي(Q2)تکليف تعاملي(Q2)مهارت هاي زبان انگليسي(Q2)يادگيري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشیفناوری آموزشییادگیری الکترونیکیآموزش مجازیپزشکیروش تدریسمهارت های بالینیتفکر انتقادی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مقايسه تاثير دو روش آموزش الکترونيکي تعاملي و غيرتعاملي بر آگاهي پرستاران بخش مراقبت ويژه در مورد فرايند مرگ مغزي، اهداي عضو و بررسي رضايت آن ها از دوره آموزشکاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در ياددهي-يادگيري زبان فرانسه در ايران مورد يادگيري الکترونيکيموانع و راهکارهاي استقرار شهرهاي الکترونيکي در ايران مقايسه تاثير آموزش الکترونيکي با روش سنتي بر يادگيري مهارت هاي زبان انگليسي دانش آموزانبررسي چگونگي توسعه مهارت هاي ارتباطي و توانش زباني در آموزش مجازي در سطح دانشگاه ها مقالات همایشی مرتبط: رابطه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسیافزایش سطح یادگیری زبان با استفاده از آموزش سیارتاثیر کاربرد روش های آموزش تعاملی بر یادگیری و نگرش دانشجویان در درس بهداشت عمومیارزشیابی تغییرات در برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع هفتم متوسطهتاثیر تکالیف الکترونیکی بر عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 101 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی