برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش از طريق تلفن همراه بر انگيزه پيشرفت، خودپنداره و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس زبان عربي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف اثربخشي يادگيري سيار بر انگيزه پيشرفت، خودپنداره و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس زبان عربي، با روش نيمه تجربي (طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) صورت گرفته است. جامعه آماري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري ورودي سال 1390 که درس زبان عربي را انتخاب نموده اند بوده که با روش نمونه گيري خوشه اي دو کلاس به حجم 69 نفر انتخاب شدند و به صورت تصادفي خوشه اي در دو گروه آزمايش (39) و کنترل (36) قرار گرفتند. ابزارهاي مورد استفاده شامل آزمون انگيزه پيشرفت هرمنس، آزمون خودپنداره راج کمارسارسوت و آزمون محقق ساخته زبان است. روايي آزمون محقق ساخته، با اعمال نظر متخصصان تاييد شد و محاسبه پايايي آزمون از طريق بازآزمايي و آلفاي کرونباخ در حدود 0.85 به دست آمد. به منظور آزمودن فرضيات تحقيق، از آزمون تحليل کوواريانس استفاده شد. نتايج تحليل داده ها نشان داد که ميانگين نمرات گروه آزمايش نسبت به گروه گواه، از سطح بالاتري برخوردار بوده، استفاده از تلفن همراه در پيشرفت تحصيلي درس زبان عربي و افزايش انگيزه و خودپنداره دانشجويان موثر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی راد، م.، و فلاح، ا. (1393). تاثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 11(16 (پیاپی 43)), 1-13. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227306



Vancouver : کپی

رضایی راد مجتبی، فلاح ابراهیم. تاثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1393 [cited 2021November27];11(16 (پیاپی 43)):1-13. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227306



IEEE : کپی

رضایی راد، م.، فلاح، ا.، 1393. تاثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 11(16 (پیاپی 43)), pp.1-13. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=227306.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 240 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی