برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1391 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 61 تا صفحه 74 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي نرم افزار آموزشي زبان انگليسي در فرايند ياددهي يادگيري دانش آموزان پايه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جويبار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف مطالعه تاثير نرم افزار آموزشي زبان انگليسي در فرايند ياددهي يادگيري درس زبان انگليسي اجرا شده است. روش تحقيق نيمه تجربي است و در آن از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماري تحقيق دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهرستان جويبار به تعداد 1606 نفرند که پنج کلاس (تعداد 100 دانش آموز دختر)، با روش جايگزيني تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهاي مورد استفاده شامل آزمون انگيزه پيشرفت، آزمون خودپنداره و يک آزمون معلم ساخته زبان است. روايي آزمون معلم ساخته در چندين نوبت با اعمال نظر متخصصان تاييد شد و پايايي آزمون از طريق بازآزمايي در حدود 0.89 محاسبه شد. در ابتداي آزمايش از هر دو گروه، پيش آزموني به عمل آمد. گروه آزمايش به کمک نرم افزارهاي آموزشي تحت آموزش قرار گرفتند و به گروه گواه، به روش سنتي آموزش داده شد. در پايان آموزش نيز از هر دو گروه، پس آزموني براي سنجش انگيزه، خودپنداره و پيشرفت تحصيلي به عمل آمد. براي آزمودن فرضيه هاي تحقيق، از آزمون t گروه هاي مستقل استفاده شد. نتايج تحليل داده ها نشان داد که ميانگين نمرات گروه آزمايش نسبت به گروه گواه، در سطح بالاتري است. همچنين نتايج نشان داد که استفاده از نرم افزارهاي آموزشي در پيشرفت تحصيلي درس زبان انگليسي، افزايش انگيزه و خودپنداره دانش آموزان موثر است و باعث نوآوري در آموزش مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

رضایی راد، م.، و ندری، خ. (1391). اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار. پژوهش اجتماعی, 5(17), 61-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=226472



Vancouver : کپی

رضایی راد مجتبی، ندری خدیجه. اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار. پژوهش اجتماعی. 1391 [cited 2021April19];5(17):61-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=226472



IEEE : کپی

رضایی راد، م.، ندری، خ.، 1391. اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار. پژوهش اجتماعی, [online] 5(17), pp.61-74. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=226472>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 318 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی