برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  5 , شماره  4 ; از صفحه 23 تا صفحه 46 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير شبکه هاي اجتماعي بر پايداري کسب وکارهاي اينترنتي (با تاکيد بر نقش ميانجي قصد کارآفرينانه در شرکت هاي اينترنتي درگاه بانک ملت)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

با توجه به اينکه در دنياي رقابتي امروز، افزون بر عوامل اقتصادي، عوامل اجتماعي نيز مي تواند بر کسب و کارها تاثيرگذار باشند؛ شبکه هاي اجتماعي به منزله يک مشخصه اجتماعي، نيرويي محرکه و پايه اي، براي انسجام اجتماعي در فعاليت کسب و کارهاي اينترنتي نقش بسيار مهمي دارند. هدف اين مقاله بررسي تاثير شبکه هاي اجتماعي بر پايداري کسب و کارهاي اينترنتي با ميانجي گري شاخص قصد کارآفرينانه است. روش اين پژوهش از نظر ماهيت، توصيفي- همبستگي و از نظر هدف، کاربردي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل شرکت هايي است که از درگاه بانک ملت خريد و فروش اينترنتي انجام مي دهند که با محاسبه فرمول کوکران، 150 شرکت با روش نمونه گيري تصادفي سيستماتيک با ابزار پرسش نامه ارزيابي شدند. برپايه نتايج به دستامده، پايداري کسب و کارهاي اينترنتي تابعي از ابعاد اجتماعي است که نيازمند نوعي شرايط اجتماعي است. در ميان شاخص هاي سه گانه شبکه هاي اجتماعي، شاخص منابع اجتماعي اطلاعات بيشترين تاثير را بر پايداري کسب وکارهاي اينترنتي دارد؛ در حالي که شاخص محتواي روابط اجتماعي بيشترين تاثير را بر قصد کارآفرينانه دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

ایرانی، م.، و حقیقی، م. (1392). تاثیر شبکه های اجتماعی بر پایداری کسب وکارهای اینترنتی (با تاکید بر نقش میانجی قصد کارآفرینانه در شرکت های اینترنتی درگاه بانک ملت). مدیریت فناوری اطلاعات, 5(4), 23-46. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225954



Vancouver : کپی

ایرانی مه لقا، حقیقی محمد. تاثیر شبکه های اجتماعی بر پایداری کسب وکارهای اینترنتی (با تاکید بر نقش میانجی قصد کارآفرینانه در شرکت های اینترنتی درگاه بانک ملت). مدیریت فناوری اطلاعات. 1392 [cited 2021April19];5(4):23-46. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225954



IEEE : کپی

ایرانی، م.، حقیقی، م.، 1392. تاثیر شبکه های اجتماعی بر پایداری کسب وکارهای اینترنتی (با تاکید بر نقش میانجی قصد کارآفرینانه در شرکت های اینترنتی درگاه بانک ملت). مدیریت فناوری اطلاعات, [online] 5(4), pp.23-46. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225954.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 411 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی