برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 70 تا صفحه 79 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير آموزش و ارزشيابي باليني به روش پورت فوليو بر ميزان رضايتمندي دانشجويان پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اهواز، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
 
چکیده: 

زمينه و هدف: لزوم بازنگري در روش هاي فعلي آموزش در پرستاري و استفاده از روش هاي آموزش و ارزشيابي نوين در سال هاي اخير مورد توجه جدي قرار گرفته است، لذا اين مطالعه با هدف مقايسه رضايتمندي دانشجويان پرستاري از به کارگيري روش آموزش و ارزشيابي باليني پورت فوليو و روش روتين صورت گرفت.
روش بررسي: در اين پژوهش کارآزمايي باليني، کليه دانشجويان ترم 6 کارشناسي پرستاري دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه جندي شاپور اهواز (37 دانشجو) که طبق برنامه ريزي دانشکده به 4 گروه تقسيم شده بودند، جهت گذراندن کارآموزي به روش پورت فوليو و روتين انتخاب شدند. روش کار بدين صورت بود که در يک واحد کارآموزي به صورت روتين و واحد کارآموزي بعدي به شيوه پورت فوليو آموزش داده و ارزشيابي شدند. رضايت دانشجويان از دو شيوه آموزشي با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته رضايت سنجي مقايسه گرديد.
يافته ها: در موارد مشابه بودن موضوعات موجود در روش آموزش و فرم ارزشيابي با تجربيات باليني مواجه شده، ايجاد علاقه و انگيزه براي مشارکت دانشجو در يادگيري، ايجاد انگيزه براي استفاده از کتاب ها و ساير منابع علمي، کمک به يافتن موارد نقص و جبران آن طي کارآموزي، همسو بودن موضوعات موجود در روش ارزشيابي به شيوه پورت فوليو با اهداف آموزشي و ميزان يادگيري در روش پورت فوليو ميزان رضايتمندي دانشجويان بيشتر و معني دار بود (
p<0.01). همچنين متوسط نمره کل رضايت مندي دانشجويان از روش پورت فوليو (29.83±2.25) بيشتر از روش متداول (27.89±3.06) بود (p<0.01).
نتيجه گيري: رضايت بيشتر دانشجويان در برخي زمينه ها از شيوه آموزش پورت فوليو، مويد مزاياي استفاده از اين روش آموزشي جديد مي باشد و مي توان آن را به عنوان يک روش تلفيقي از آموزش و ارزشيابي دانشجو محور به کار برد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسدی حویزیان، ش.، و شریعتی، ع.، و حقیقی، ش.، و لطیفی، س.، و شینی جابری، پ. (1393). بررسی تاثیر آموزش و ارزشیابی بالینی به روش پورت فولیو بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری. بالینی پرستاری و مامایی, 3(3), 70-79. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225648



Vancouver : کپی

اسدی حویزیان شهلا، شریعتی عبدالعلی، حقیقی شایسته، لطیفی سیدمحمود، شینی جابری پریسا. بررسی تاثیر آموزش و ارزشیابی بالینی به روش پورت فولیو بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری. بالینی پرستاری و مامایی. 1393 [cited 2021October19];3(3):70-79. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225648



IEEE : کپی

اسدی حویزیان، ش.، شریعتی، ع.، حقیقی، ش.، لطیفی، س.، شینی جابری، پ.، 1393. بررسی تاثیر آموزش و ارزشیابی بالینی به روش پورت فولیو بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری. بالینی پرستاری و مامایی, [online] 3(3), pp.70-79. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225648.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 150 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی