برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه دو شيوه بحث گروهي و سخنراني بر يادگيري و رضايت دانشجويان از درس آيين زندگي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: انتخاب يک روش مناسب آموزش براي يادگيري، حايز اهميت است. اين مطالعه با هدف مقايسه دو شيوه بحث گروهي و سخنراني بر يادگيري و رضايت دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اراک از درس آيين زندگي انجام شد.
روش بررسي: اين مطالعه نيمه تجربي است که بر اساس انتخاب تصادفي در 3 کلاس، محتواي آموزشي به شيوه بحث گروهي و در 3 کلاس، به شيوه سخنراني ارائه شد. ابزار گرد آوري داده ها شامل فرم ديدگاه سنجي دانشجويان نسبت به محتواي درس، شيوه تدريس و برقراري ارتباط و نمره آزمون در پايان ترم بود. داده ها با استفاده از آزمون هاي کاي دو و تي مستقل تجزيه و تحليل شدند. سطح معني داري
a برابر 0.05 در نظر گرفته شد.
يافته ها: ميانگين و انحراف معيار سن نمونه هاي مورد پژوهش 2.7±20 سال بود. ميانگين و انحراف معيار نمره دانشجويان در گروه سخنراني 2±17.2 و در بحث گروهي برابر 1.5±18، از نظر آماري اختلاف معني داري داشت (
p£0.0001). ميانگين نمرات ديدگاه کلي دانشجويان در دو گروه نسبت به محتواي درس آيين زندگي، اختلاف معني داري نشان نداد (p=0.4)، اما نسبت به شيوه تدريس معني دار بود (p£0.0001). بين ميانگين نمره ديدگاه کلي دانشجويان در دو گروه نسبت به برقراري ارتباط در کلاس درس آيين زندگي نيز اختلاف معني داري وجود داشت (p£0.001).
نتيجه گيري: بحث گروهي مي تواند سبب يادگيري بيشتر و افزايش رضايتمندي دانشجويان از درس آيين زندگي شود. بنابراين، استفاده از بحث گروهي در تدريس اين واحد درسي به دانشجويان گروه هاي علوم پزشکي پيشنهاد مي شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حکمت پو، د.، و سراجی، م.، و قادری، ط.، و قهرمانی، م.، و نادری، م. (1392). مقایسه دو شیوه بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان از درس آیین زندگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم, 7(2 ( ویژه نامه آموزشی)), 10-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225100



Vancouver : کپی

حکمت پو داوود، سراجی محمود، قادری طاهره، قهرمانی منصوره، نادری مینو. مقایسه دو شیوه بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان از درس آیین زندگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1392 [cited 2021October18];7(2 ( ویژه نامه آموزشی)):10-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225100



IEEE : کپی

حکمت پو، د.، سراجی، م.، قادری، ط.، قهرمانی، م.، نادری، م.، 1392. مقایسه دو شیوه بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان از درس آیین زندگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم, [online] 7(2 ( ویژه نامه آموزشی)), pp.10-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225100.



 

 
بازدید یکساله 563 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی