برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تير 1392 , دوره  22 , شماره  86 ; از صفحه 60 تا صفحه 68 .
 
عنوان مقاله: 

ارتباط سبک هاي يادگيري براساس نظريه کلب با موفقيت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران / مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشکده پرستاری و مامایی
 
چکیده: 

مقدمه: در يک نظام آموزشي موفق، سبک يادگيري دانشجويان به عنوان يکي از عوامل تاثيرگذار بر پيشرفت تحصيلي همواره مورد توجه است. آگاهي از سبک يادگيري دانشجويان، در استفاده بهينه از انواع سبک هاي يادگيري و اتخاذ روش تدريس مناسب به استادان کمک مي نمايد.
هدف: تعيين ارتباط بين سبک هاي يادگيري براساس نظريه کلب با موفقيت تحصيلي در دانشجويان پرستاري و مامايي
.
مواد و روش ها: در يک مطالعه مقطعي- توصيفي تحليلي، 176 نفر از دانشجويان پرستاري و مامايي دانشکده پرستاري و مامايي شهيد بهشتي رشت به شيوه سرشماري و با استفاده از پرسش نامه استاندارد سبک هاي يادگيري کلب بررسي شدند. ميانگين معدل نمره کليه دانشجويان به عنوان شاخص پيشرفت تحصيلي در نظر گرفته و براي تعيين ميزان تبين هر يک از مولفه هاي تغييرپذير يادگيري در پيشرفت تحصيلي دانشجويان، از آزمون
X2،t تست و همبستگي پيرسون استفاده شد.
نتايج: ميانگين سبک هاي يادگيري نشانگر آن بود که اولويت هاي سبک يادگيري در کل دانشجويان هم گرا (
35.51±6.7)، جذب کننده (35.2±6.5) است. بين سبک يادگيري دو گروه دانشجويان، اختلاف معني دار بدست نيامد. ميانگينمعدل نمره در دانشجويان پرستاري (15.46±1.6) و در دانشجويان مامايي (14.81±1.6) بود. بين انواع سبک هاي يادگيري چهارگانه و موفقيت تحصيلي در دانشجويان رابطه آماري معني دار يافت نشد.
نتيجه گيري: با توجه به برخورداري بيشتر دانشجويان از سبک هاي يادگيري هم گرا و جذب کننده پيشنهاد مي شود از محيط هاي يادگيري متناسب با اين سبک ها از جمله پافشاري بر کاربرد عملي مطالب و واداشتن دانشجويان به موشکافي مسائل در آموزش استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرمانبر، ر.، و حسین زاده، ط.، و اسدپور، م.، و یگانه، م. (1392). ارتباط سبک های یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 22(86), 60-68. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225089



Vancouver : کپی

فرمانبر ربیع اله، حسین زاده طوبی، اسدپور محمد، یگانه محمدرضا. ارتباط سبک های یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان. 1392 [cited 2021July27];22(86):60-68. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225089



IEEE : کپی

فرمانبر، ر.، حسین زاده، ط.، اسدپور، م.، یگانه، م.، 1392. ارتباط سبک های یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, [online] 22(86), pp.60-68. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=225089.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 239 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی