3 SID.ir | ارتباط سبک هاي يادگيري براساس نظريه کلب با موفقيت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارتباط سبک هاي يادگيري براساس نظريه کلب با موفقيت تحصيلي دانشجويان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران / مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشکده پرستاری و مامایی
 
چکیده: 

مقدمه: در يک نظام آموزشي موفق، سبک يادگيري دانشجويان به عنوان يکي از عوامل تاثيرگذار بر پيشرفت تحصيلي همواره مورد توجه است. آگاهي از سبک يادگيري دانشجويان، در استفاده بهينه از انواع سبک هاي يادگيري و اتخاذ روش تدريس مناسب به استادان کمک مي نمايد.
هدف: تعيين ارتباط بين سبک هاي يادگيري براساس نظريه کلب با موفقيت تحصيلي در دانشجويان پرستاري و مامايي
.
مواد و روش ها: در يک مطالعه مقطعي- توصيفي تحليلي، 176 نفر از دانشجويان پرستاري و مامايي دانشکده پرستاري و مامايي شهيد بهشتي رشت به شيوه سرشماري و با استفاده از پرسش نامه استاندارد سبک هاي يادگيري کلب بررسي شدند. ميانگين معدل نمره کليه دانشجويان به عنوان شاخص پيشرفت تحصيلي در نظر گرفته و براي تعيين ميزان تبين هر يک از مولفه هاي تغييرپذير يادگيري در پيشرفت تحصيلي دانشجويان، از آزمون
X2،t تست و همبستگي پيرسون استفاده شد.
نتايج: ميانگين سبک هاي يادگيري نشانگر آن بود که اولويت هاي سبک يادگيري در کل دانشجويان هم گرا (
35.51±6.7)، جذب کننده (35.2±6.5) است. بين سبک يادگيري دو گروه دانشجويان، اختلاف معني دار بدست نيامد. ميانگينمعدل نمره در دانشجويان پرستاري (15.46±1.6) و در دانشجويان مامايي (14.81±1.6) بود. بين انواع سبک هاي يادگيري چهارگانه و موفقيت تحصيلي در دانشجويان رابطه آماري معني دار يافت نشد.
نتيجه گيري: با توجه به برخورداري بيشتر دانشجويان از سبک هاي يادگيري هم گرا و جذب کننده پيشنهاد مي شود از محيط هاي يادگيري متناسب با اين سبک ها از جمله پافشاري بر کاربرد عملي مطالب و واداشتن دانشجويان به موشکافي مسائل در آموزش استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی