برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير روش خودآموزي بر عملکرد حل مساله رياضي دانش آموزان اختلال رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير آموزش با روش خودآموزي بر عملکرد حل مساله رياضي دانش آموزان پسر داراي اختلال رياضي در پايه پنجم ابتدايي انجام شد. به اين منظور، بيست دانش آموز به روش نمونه گيري چند مرحله اي (قضاوت معلم، فهرست تشخيصي DSM-IV، آزمون ريون و آزمون حل مساله رياضي) از دوازده پايه پنجم ابتدايي شهرستان رفسنجان انتخاب شدند. طرح پژوهش از نوع شبه آزمايشي است و گروه هاي کلاسي دانش آموزان به طور تصادفي به دو گروه آزمايش و گواه تقسيم شدند. دانش آموزان با نمرات پيش آزمون و پس آزمون همتاسازي شده و گروه کنترل در طي 12 جلسه 45 دقيقه اي با روش خودآموزي و گروه گواه به همان روش سنتي و شيوه معمول آموزش ديدند. نتايج با استفاده از روش آماري تحليل کواريانس نشان داد که عملکرد حل مساله رياضي در دانش آموزان گروه آزمايش به طور معناداري نسبت به گروه گواه افزايش يافته است. مي توان نتيجه گرفت که روش خودآموزي باعث بهبود عملکرد حل مساله رياضي در دانش آموزان داراي اختلال رياضي مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 198
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی