برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1393 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 34 تا صفحه 52 .
 
عنوان مقاله: 

ويژگي پيام هاي تبليغاتي اثربخش در بيمه هاي بازرگاني از ديدگاه بيمه گذاران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

نخستين و روشن ترين اثر اقتصادي فعاليت هاي بيمه اي، حفظ اموال و تاسيسات متعلق به اشخاص يا دولت است. بر اساس آخرين آمار (سال 1391 مطابق 2012) ضريب نفوذ بيمه در کشور 1.9% مي باشد و ايران رتبه 42 ام را از نظر شاخص حق بيمه هاي توليدي در بازارهاي جهاني بيمه داراست. با اينکه عدم موفقيت چشمگير صنعت بيمه را بايد در ابعاد گوناگوني جستجو کرد، ليکن جايگاه تبليغات را به جهت ترغيب بيمه گذاران به استفاده از خدمات بيمه اي نمي توان ناديده گرفت. بنابراين پژوهش حاضر با هدف بررسي عوامل اثرگذار در بالا بردن اثربخشي پيام هاي تبليغاتي بيمه هاي بازرگاني از نظر بيمه گذاران انجام شده است.
در اين تحقيق، به منظور جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شده و جهت تحليل آزمون فرضيات از آزمون
t و آزمون فريدمن استفاده شده است. با توجه به تائيد کليه فرضيات تحقيق در سطح اطمينان 95%، نتايج تحقيق بيانگر اين است که از نظر بيمه گذاران، در پيام هاي تبليغاتي شرکت هاي بيمه مي بايست به ترتيب بر عواملي مانند «اطلاع رساني موثر در خصوص انواع پوشش هاي بيمه اي و بيمه نامه ها»، «ارائه خدمات استثنايي»، «مهمان نوازي»، «پرداخت به موقع خسارت شرکت بيمه»، «ارائه بيمه نامه جامع به مشتريان»، «پاسخگو بودن شرکت بيمه»، «مشاوره دلسوزانه» و «سهولت فرايند دريافت سفارشات» تاکيد گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خان محمدی، ه.، و سیدجوادین، س. (1393). ویژگی پیام های تبلیغاتی اثربخش در بیمه های بازرگانی از دیدگاه بیمه گذاران. مطالعات کمی در مدیریت, 5(2), 34-52. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=224204



Vancouver : کپی

خان محمدی هدی، سیدجوادین سیدرضا. ویژگی پیام های تبلیغاتی اثربخش در بیمه های بازرگانی از دیدگاه بیمه گذاران. مطالعات کمی در مدیریت. 1393 [cited 2021June20];5(2):34-52. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=224204



IEEE : کپی

خان محمدی، ه.، سیدجوادین، س.، 1393. ویژگی پیام های تبلیغاتی اثربخش در بیمه های بازرگانی از دیدگاه بیمه گذاران. مطالعات کمی در مدیریت, [online] 5(2), pp.34-52. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=224204.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 122 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی