برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  7 , شماره  13 ; از صفحه 28 تا صفحه 33 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي روند تحصيلي دانشجويان پزشکي دوره باليني دانشگاه علوم پزشکي سمنان، طي ده سال تحصيلي (1380 تا 1389)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشجویی
 
چکیده: 

زمينه و هدف: امتحان جامع پيش کارورزي، به عنوان آخرين آزمون سراسري دوره پزشکي عمومي، نشان دهنده وضعيت تحصيلي دانشگاهي و مخصوصا مقطع باليني است؛ از سويي ديگر، ارزيابي هاي طولاني مدت نتايج اين آزمون ها، مي تواند به برنامه ريزي هاي منطقي تر، جهت رفع معايب و حفظ موفقيت ها در آينده منتهي گردد.
روش بررسي: دراين مطالعه گروهي- تاريخي، تمام دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي سمنان، که در يکي از سال هاي
1380 تا 1389، در آزمون جامع پيش کارورزي شرکت کرده بودند، به روش سرشماري انتخاب شدند؛ اطلاعات آن ها با کسب اجازه از مسوولان آموزش دانشکده پزشکي، جمع آوري شده، با آناليز توصيفي تحليل گرديد.
يافته ها: تعداد کل
316 نفر، بيش ترين تعداد در گروه آزمون اسفند 1381 (35 نفر) و کم ترين، در اسفند 1388 (4 نفر) بود. بهترين وضعيت تحصيلي، به اسفند 1387 (با ميانگين 137) و ضعيف ترين، به اسفند 1380 (باميانگين 105) مربوط مي شد. وضعيت نمرات در 5 سال اول (با ميانگين 112.6)، بهتر از 5 سال دوم (با ميانگين 116.2) بود. بهترين وضعيت، در دروس بيماري هاي کودکان، بيماري هاي پوست و جراحي کليه و مجاري ادراري تناسلي، و ضعيف ترين، در دروس آمار واپيدميولوژي، زنان و زايمان و چشم پزشکي مشاهده گرديد. در کل، بين نمرات در گروه هاي آزمون اسفند و شهريور، ارتباط معناداري مشاهده نشد.
نتيجه گيري: توصيه مي گردد مسوولين آموزش دانشگاه به بررسي علل افت و يا پيشرفت نمرات امتحان جامع پيش کارورزي در سال هاي مختلف بپردازند و نيز، ارزيابي هاي طولاني مدت وضعيت آموزشي در سال هاي مختلف، به پژوهشگران ساير دانشگاه ها پيشنهاد مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مهرعلی زاده، س.، و رضایی، ح.، و حشمتی فر، س.، و پازکی، ر. (1393). ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389). توسعه آموزش در علوم پزشکی, 7(13), 28-33. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=223803



Vancouver : کپی

مهرعلی زاده سمیرا، رضایی حامد، حشمتی فر سجاد، پازکی رامین. ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389). توسعه آموزش در علوم پزشکی. 1393 [cited 2021June13];7(13):28-33. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=223803



IEEE : کپی

مهرعلی زاده، س.، رضایی، ح.، حشمتی فر، س.، پازکی، ر.، 1393. ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی سمنان, طی ده سال تحصیلی (1380 تا 1389). توسعه آموزش در علوم پزشکی, [online] 7(13), pp.28-33. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=223803.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 50 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی