6 SID.ir | ارزيابي ارتباط برنامه هاي وفاداري، وفاداري مشتري و مولفه هاي وابسته (مطالعه موردي شرکت هاي توزيع دارو)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي ارتباط برنامه هاي وفاداري، وفاداري مشتري و مولفه هاي وابسته (مطالعه موردي شرکت هاي توزيع دارو)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه جامع امام حسین (ع)
 
چکیده: 

در سال هاي اخير رقابت بر سر جذب و حفظ مشتريان بازارياب ها را واداشت تا از برنامه هاي وفاداري استفاده و آن ها را توسعه دهند. شرکت هاي توزيع دارو با مشتريان گوناگوني ارتباط دارند و از گردش مالي بالايي برخوردارند. اين شرکت ها پتانسيل سودآوري بالايي دارند و ارزش مشتري بيش از بهايي است که مي پردازد. هدف اصلي اين تحقيق بررسي تاثير برنامه هاي وفاداري بر وفاداري مشتري از نقطه نظر مشتريان است. جامعه آماري اين تحقيق تمام شرکت هاي دارويي شهر تهران است که حداقل يکبار تجربه استفاده از برنامه هاي وفاداري را طي سال 1390 داشته اند. روش پژوهش توصيفي و پيمايشي است.
نمونه گيري آماري نمونه گيري خوشه اي است و مشتمل بر 337 نفر از مشتريان شرکت هاي بزرگ توزيع داروي شهر تهران (دارو پخش، هجرت و رازي) مي باشد. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوري شد
.
نتايج نشان داد که برنامه هاي وفاداري، رضايت، تعهد و ارزش در سطح اطمينان 99% به ترتيب موثرترين عوامل موثر بر وفاداري مشتري بودند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 322
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی