نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير استفاده از فعاليت هاي زباني در بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، رودهن، ایران
 
چکیده: 
اين تحقيق بررسي تاثير فعاليت هاي زباني بر روي پيشرفت مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ايراني مي پردازد. افراد شرکت کننده در اين تحقيق 102 دانشجوي سال اول رشته زبان انگليسي هستند که با روش نمونه گيري تصادفي از ميان گروه دانشجويان انتخاب شده اند و سپس به دو گروه تجربي و کنترل تقسيم شدند. در طول پژوهش به گروه تجربي تمرين هاي خواندن فعاليت هاي زباني و به گروه کنترل تمرين خاصي داده نشد.هر دو گروه 3 سري تست در طول تحقيق دريافت کردند. تست استاندارد کمبريج "کت" در ابتداي تحقيق به عنوان پيش- تست و هم در انتهاي تحقيق به عنوان پست- تست داده شد. هر دو گروه همچنين يک تست غيراستاندارد به عنوان تست نهايي در پايان ترم درسي دانشگاه دريافت کردند. تجزيه تحليل و بررسي نتايج به دست آمده از تست ها پيشرفت چشم گيري در عملکرد گروه تجربي در مقايسه با گروه کنترل نشان داد که بيانگر تاثير چشم گير فعاليت هاي زباني در بالا بردن مهارت خواندن و درک و همچنين توانايي زباني اين گروه بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پوراحمدی، م. (1391). بررسی تاثیر استفاده از فعالیت های زبانی در بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), 7(3 (مسلسل 27)), 35-43. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=221567



Vancouver : کپی

پوراحمدی ماهپاره. بررسی تاثیر استفاده از فعالیت های زبانی در بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی). 1391 [cited 2022June29];7(3 (مسلسل 27)):35-43. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=221567



IEEE : کپی

پوراحمدی، م.، 1391. بررسی تاثیر استفاده از فعالیت های زبانی در بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), [online] 7(3 (مسلسل 27)), pp.35-43. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=221567.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی