3 SID.ir | رابطه بين سرمايه اجتماعي و انگيزش دروني با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر کرج
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه بين سرمايه اجتماعي و انگيزش دروني با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر کرج

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران
 
چکیده: 

هدف تحقيق حاضر تعيين رابطه سرمايه اجتماعي و انگيزش دروني با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بود. براي انجام تحقيق تعداد 307 دانش آموز دوره متوسطه به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. سپس پرسشنامه هاي سرمايه اجتماعي و انگيزش دروني بر روي آنها اجرا شد. براي اندازه گيري پيشرفت تحصيلي نيز از معدل نمرات آنها استفاده شد. داده هاي جمع آوري با استفاده از روش هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون، تحليل رگرسيون گام به گام و آزمون t تحليل شد. نتيجه تحقيق نشان داد که بين سرمايه اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه مثبت و معني دار وجود دارد. بين انگيزش دروني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه مثبت و معني دار وجود دارد. نتايج تحليل رگرسيون نيز نشان داد که فقط انگيزش دروني قادر به پيش بيني پيشرفت تحصيلي است. همچنين نتايج تحقيق نشان داد که ميزان سرمايه اجتماعي و انگيزش دروني در بين دانش آموزان دختر و پسر متفاوت نيست. اما ميزان پيشرفت تحصيلي دختران بيشتر از پسران است. نتايج تحقيق مي تواند توسط دست اندرکاران امر آموزش و پرورش جهت ارتقاي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مورد استفاده قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 362
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی