برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1392 , دوره  6 , شماره  23 ; از صفحه 105 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

ارتباط بين کمال گرايي و اضطراب اجتماعي با توجه به نقش واسطه اي عزت نفس در ميان دانش آموزان پايه سوم دبيرستان هاي شهر شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي ارتباط بين کمال گرايي و اضطراب اجتماعي با توجه به نقش واسطه اي عزت نفس در ميان نوجوانان پايه سوم دبيرستان بود. بدين منظور از بين دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم دبيرستان در نواحي چهارگانه آموزش وپرورش شيراز در سال تحصيلي 91-90 نمونه اي به تعداد 222 نفر (115 دختر و 107 پسر) به شيوه نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي، انتخاب شدند و با استفاده از مقياس هاي اضطراب اجتماعي جرابک (1996)، عزت نفس روزنبرگ (1965) و مقياس چند بعدي کمال گرايي هويت و فلت (1991)، مورد آزمون قرار گرفتند. داده هاي به دست آمده با استفاده از تحليل رگرسيون چندگانه هم زمان و از روش بار ان و کني (1986)، ارزيابي شدند. نتايج يافته ها حاکي از آن بود که کمال گرايي جامعه مدار پيش بيني کننده مثبت و معني دار اضطراب اجتماعي مي باشد. کمال گرايي جامعه مدار پيش بيني کننده منفي و کمال گرايي خودمدار پيش بيني کننده مثبت عزت نفس مي باشد و عزت نفس نقش واسطه اي در ارتباط کمال گرايي جامعه مدار و اضطراب اجتماعي ايفا مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 569
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی