برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 101 تا صفحه 122 .
 
عنوان مقاله: 

ضرورت و امکان تغيير برنامه درسي مصوب نظام آموزش عالي ايران به برنامه درسي تلفيقي (مطالعه موردي: گرايش مديريت آموزشي، دوره کارشناسي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران)
 
چکیده: 

تحولات فزاينده در ابعاد گوناگون جامعه و گسترش علوم و دانش بشري؛ نياز به بازنگري و تغيير در برنامه هاي درسي را ضروري مي نمايد. اين ضرورت بيش از پيش در نظام آموزش عالي احساس مي شود. اين پژوهش در پي آن است که ضرورت و امکان استفاده از برنامه درسي تلفيقي در نظام آموزش عالي بخصوص رشته علوم تربيتي (مطالعه موردي: گرايش مديريت آموزشي) را با استفاده از روش توصيفي پيمايشي مورد بررسي قرار دهد. جامعه آماري انتخاب شده شامل استادان و دانشجويان مقطع کارشناسي گرايش مديريت آموزشي دانشگاه هاي دولتي شهر تهران مي باشد. يافته هاي بدست آمده، با ضريب اطمينان 99% نشان دهنده نارضايتي استادان و دانشجويان گرايش مديريت آموزشي از برنامه درسي فعلي از يک سو و حمايت ايشان از برنامه درسي تلفيقي، از سوي ديگر مي باشد. در نهايت با استناد به يافته هاي تحقيق چنين نتيجه گيري مي شود که: عدم کارايي برنامه درسي کنوني در نظام آموزش عالي اثبات و ضرورت تغيير اين برنامه درسي احساس شده و در نهايت امکان اين تغيير و تحول در برنامه درسي و حرکت به سمت تلفيق وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

نورآبادی، س.، و احمدی، پ.، و دبیری اصفهانی، ع.، و فراستخواه، م. (1393). ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی, دوره کارشناسی). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 7(25), 101-122. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=220883



Vancouver : کپی

نورآبادی سولماز، احمدی پروین، دبیری اصفهانی عذرا، فراستخواه مقصود. ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی, دوره کارشناسی). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1393 [cited 2021April19];7(25):101-122. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=220883



IEEE : کپی

نورآبادی، س.، احمدی، پ.، دبیری اصفهانی، ع.، فراستخواه، م.، 1393. ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی, دوره کارشناسی). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 7(25), pp.101-122. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=220883>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 453 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی