برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اعتباريابي پرسش نامه نگرش به اينترنت در نمونه اي منتخب از دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه امام حسین (ع)
 
چکیده: 

اينترنت، بخشي مهم از زندگي روزمره جامعه کنوني است. مدل پذيرش فن آوري ديويس سعي در تحليل چگونگي استفاده از اينترنت دارد. نگرش به اينترنت، يکي از متغيرهاي مدل مذکور است. مقاله حاضر سعي در اعتباريابي پرسش نامه نگرش به اينترنت دارد. روش تحقيق پيمايشي و اطلاعات آن از بين دانشجويان مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد دختر و پسر دانشگاه هاي اصفهان و آزاد اسلامي واحد دهاقان جمع آوري گرديده است. ابزار پژوهش، پرسش نامه نگرش به اينترنت جونز و کلارک (1994) مي باشد. ابزار تحقيق از پايايي 0.84 برخوردار بوده است. تحليل عاملي بيانگر آن بود که تمامي 40 گويه ابزار تحقيق قابل تقليل در سه عامل هستند که معرف روايي سازه ابزار مي باشد. نتايج پژوهش بيانگر آن است که نگرش دانشجويان به اينترنت در سطح بالايي ابراز شده است. تفاوت معناداري در نگرش به اينترنت بر حسب جنسيت، نوع دانشگاه و هم چنين بر حسب مقطع تحصيلي مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

زکی، م. (1392). اعتباریابی پرسش نامه نگرش به اینترنت در نمونه ای منتخب از دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 3(3 (پیاپی 11)), 21-39. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219745



Vancouver : کپی

زکی محمدعلی. اعتباریابی پرسش نامه نگرش به اینترنت در نمونه ای منتخب از دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1392 [cited 2021April16];3(3 (پیاپی 11)):21-39. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219745



IEEE : کپی

زکی، م.، 1392. اعتباریابی پرسش نامه نگرش به اینترنت در نمونه ای منتخب از دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 3(3 (پیاپی 11)), pp.21-39. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219745>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی