برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه ميزان استفاده از بازي هاي رايانه اي با سلامت رواني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي رابطه استفاده از بازي هاي رايانه اي با سلامت رواني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان انجام گرفت. تحقيق از نظر هدف کاربردي و از لحاظ روش، توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان پسر دوره راهنمايي شهرستان گاليکش (استان گلستان) بود که تعداد آنها در سال تحصيلي 1390-1391، 1576 نفر بود. حجم نمونه از جدول کرجسي و مورگان با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي بر حسب توزيع پايه 310 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گيري، پرسش نامه بود که از پرسش نامه سلامت عمومي SCL -25 با پايايي 0.88 و پرسش نامه محقق ساخته (جهت گردآوري اطلاعات پيرامون ميزان استفاده و نوع بازي هاي رايانه اي) با پايايي 0.826 استفاده شد. اطلاعات با استفاده از آزمون کاي اسکوئر و آزمون t و ضريب همبستگي پيرسون مورد بررسي قرار گرفت. يافته هاي پژوهش نشان داد که بين ميزان استفاده از بازي هاي رايانه اي و سلامت روان دانش آموزان رابطه معناداري وجود دارد. بين ميزان استفاده از باز هاي رايانه اي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان رابطه معناداري وجود دارد. بين سلامت رواني دانش آموزان با توجه به نوع بازي رايانه اي (ساده و خشن) مورد استفاده، تفاوت معناداري وجود ندارد. بين عملکرد تحصيلي دانش آموزان با نوع بازي هاي رايانه اي مورد استفاده، رابطه معناداري وجود دارد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت که بازي هاي رايانه اي بر سلامت روان و عملکرد تحصيلي تاثير دارد. لذا، ضروري است، والدين بر ميزان استفاده و نوع بازي هاي رايانه اي توسط فرزندان دقت بيشتري داشته باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفاریان همدانی، س.، و عبدالهی، م.، و دایی زاده، ح.، و بیات، ی. (1392). رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 3(3 (پیاپی 11)), 5-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219744



Vancouver : کپی

صفاریان همدانی سعید، عبدالهی محبوبه، دایی زاده حسین، بیات یعقوب. رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1392 [cited 2021May18];3(3 (پیاپی 11)):5-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219744



IEEE : کپی

صفاریان همدانی، س.، عبدالهی، م.، دایی زاده، ح.، بیات، ی.، 1392. رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 3(3 (پیاپی 11)), pp.5-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=219744.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 393 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی