نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

انگيزه افراد در ارسال پيام هاي الکترونيکي براي ديگران (بازاريابي ويروسي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
 
چکیده: 
باوجود افزايش محبوبيت بازاريابي ويروسي، عوامل کليدي اثرگذار بر اين استراتژي نوپاي بازاريابي همچنان ناشناخته باقي مانده است. پژوهش حاضر از ميان اين عوامل حياتي، برروي انگيزه مخاطبان شرکت ها از ارسال پيام هاي الکترونيکي دريافتي براي ديگران متمرکز شده است. در اين پژوهش، ضمن مطالعه پيشينه و مباني نظري اين حوزه بازاريابي، اثر عوامل بالقوه 1. نياز به بخشي از يک گروه بودن، 2. نياز به متفاوت بودن، 3. نوع دوستي، 4. نياز به رشد شخصي، برروي تعداد ارسال هاي پيام هاي الکترونيکي براي ديگران بررسي شده است. همچنين در اين باره بحث شده است که آيا داشتن خصوصيت کنجکاوي بالا مي تواند ازطريق افزايش استفاده از پيام هاي الکترونيکي بر تعداد ارسال هاي اين افراد اثر گذارد. نتيجه پژوهش حاضر که برروي نمونه اي بالغ بر 300 نفر ازدانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته است، نشان مي دهد افرادي با نياز به تعلق بيشتر، نوع دوستي بيشتر، نياز به رشد شخصي بيشتر و نيز خصوصيت کنجکاوي بيشتر از ديگران به ارسال پيام هاي الکترونيکي تمايل دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مرادی، م.، و علی پوردرویش، ز. (1391). انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار, 3(1 (پیاپی 4)), 55-63. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=218671



Vancouver : کپی

مرادی محسن، علی پوردرویش زهرا. انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار. 1391 [cited 2022May24];3(1 (پیاپی 4)):55-63. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=218671



IEEE : کپی

مرادی، م.، علی پوردرویش، ز.، 1391. انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار, [online] 3(1 (پیاپی 4)), pp.55-63. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=218671.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی