5 SID.ir | ارائه مدلي براي استخراج اطلاعات از مستندات متني، مبتني بر متن کاوي در حوزه يادگيري الکترونيکي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلي براي استخراج اطلاعات از مستندات متني، مبتني بر متن کاوي در حوزه يادگيري الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه امیرکبیر، پلی تکنیک تهران، آزمایشگاه پیشرفته فناوری‌های یادگیری الکترونیکی
 
چکیده: 

هنگامي که شبکه هاي کامپيوتري ستون اصلي علم و اقتصاد شد، حجم زيادي از مستندات در دسترس قرار گرفتند. به همين منظور، براي استخراج اطلاعات مفيد از روش هاي متن کاوي استفاده مي شود. متن کاوي يک حوزه پژوهشي مهم در کشف اطلاعات ناشناخته، فرضيات، و حقايق جديد به وسيله استخراج اطلاعات از اسناد مختلف است. همچنين متن کاوي آشکار کردن اطلاعات پنهان با استفاده از روشي است که در يک طرف توانايي مقابله با تعداد زيادي کلمات و ساختارهايي در زبان طبيعي را نشان مي دهد و از طرف ديگر اجازه مديريت ابهام و شک را مي دهد. علاوه بر آن، متن کاوي به عنوان داده کاوي متن بيان مي شود که معادل با تجزيه و تحليل متون است و به فرايند استخراج اطلاعات از متن مي پردازد و اطلاعات با کيفيت بالا را از ميان الگوها و فرايندها استخراج مي کند. همچنين به عنوان داده کاوي متن يا کشف دانش از پايگاه داده هاي متني شناخته مي شود و به فرايند استخراج الگوها يا دانش از اسناد متني بيان مي شود. روش تحقيق در اين کار بدين صورت است که ابتدا به بررسي پژوهش هاي انجام شده در حوزه متن کاوي با تاکيد بر روش ها و کاربردهاي آن در آموزش الکترونيکي پرداخته شد. در طي اين مطالعات، پژوهش هاي مرتبط در حوزه آموزش الکترونيکي طبقه بندي گرديدند. پس از طبقه بندي پژوهش ها، مسائل و راهکارهاي مرتبط با مسائل مطرح شده در آن کارها، استخراج شدند. در همين راستا، در اين مقاله ابتدا به تعريف متن کاوي پرداخته مي شود. سپس فرايند متن کاوي و حوزه هاي کاربرد متن کاوي در آموزش الکترونيکي مورد بررسي قرار مي گيرند. در ادامه روش هاي متن کاوي معرفي شده و تک تک اين روش ها در حوزه آموزش الکترونيکي مطرح مي گردد. در انتها ضمن استنتاج نکات مهم مطالعات انجام شده، مدلي جهت استخراج اطلاعات براي بهره برداري از روش هاي متن کاوي در يادگيري الکترونيکي پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 456
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی