برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کيفيت برنامه درسي گروه علوم تربيتي دانشگاه کاشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، ارزيابي کيفيت برنامه درسي گروه علوم تربيتي دانشگاه کاشان است. پژوهش حاضر از نوع توصيفي - پيمايشي است که به ارزشيابي کيفيت برنامه درسي موجود رشته علوم تربيتي مي پردازد. جامعه آماري پژوهش شامل اعضاي هيات علمي و دانشجويان رشته علوم تربيتي است. به منظور گردآوري داده هاي مورد نياز درباره افراد جامعه از طريق شمارش کامل افراد (سرشماري کامل) استفاده شد. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که از طريق محاسبه آلفاي کرانباخ پايايي پرسشنامه دانشجويان 0.934، و پايايي پرسشنامه اعضاي هيات علمي 0.878 به دست آمد. تجزيه و تحليل يافته ها نشان داد که کيفيت کلي برنامه درسي دوره کارشناسي رشته علوم تربيتي از ديدگاه اعضاي هيات علمي و دانشجويان، در حد نسبتا مطلوب بوده است. بر اساس داده هاي جمع آوري شده، ملاک هاي ارزيابي اهداف، محتوا، وضعيت فعاليت هاي پژوهشي، مواد و وسايل، وضعيت گروه هاي پژوهشي و فضاي آموزشي، از نظر اعضاي هيات علمي و دانشجويان در سطح نسبتا مطلوبي است. اعضاي هيات علمي زمان در نظر گرفته شده را مطلوب، ولي دانشجويان معتقدند که در سطح نامطلوبي است. از نظر اعضاي هيات علمي روش تدريس و وضعيت ارزشيابي؛ مطلوب گزارش شده در حالي که دانشجويان معتقدند که در سطح نسبتا مطلوبي قرار دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قادری، ح.، و شکاری، ع. (1393). ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 11(14 (پیاپی 41)), 147-162. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217550



Vancouver : کپی

قادری حیدر، شکاری عباس. ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1393 [cited 2021October21];11(14 (پیاپی 41)):147-162. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217550



IEEE : کپی

قادری، ح.، شکاری، ع.، 1393. ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 11(14 (پیاپی 41)), pp.147-162. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217550.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 422 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی