برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 107 تا صفحه 141 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه خلاقيت دانش آموزان دختر تيزهوش مدارس استعدادهاي درخشان، غيرانتفاعي و دولتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نایین
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقايسه خلاقيت دانش آموزان تيزهوش دختر در موقعيت هاي مختلف آموزشي (مدارس سمپاد، غيرانتفاعي و دولتي) بود. تعداد 166 دانش آموز در پژوهش حاضر شرکت داشتند که به روش تصادفي خوشه اي انتخاب شدند و دو ابزار اندازه گيري آزمون هوش ماتريس هاي پيشرونده ريون و آزمون تفکر خلاق تورنس (فرم ب تصويري) مورد استفاده قرار گرفت. داده هاي پژوهش با استفاده از روش آماري تحليل واريانس مورد پردازش قرار گرفت. نتايج نشان داد که بين دانش آموزان تيزهوش در سه موقعيت آموزشي از نظر خلاقيت تفاوت معناداري وجود دارد. اين يافته ها بيانگر اين است که دانش آموزان دختر تيزهوش در مدارس استعدادهاي درخشان در خلاقيت و برخي از مولفه هاي آن به طور معناداري بالاتر از دانش آموزان مدارس غيرانتفاعي و دولتي هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قدرتی، م. (1389). مقایسه خلاقیت دانش آموزان دختر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی. علوم رفتاری, 2(6), 107-141. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217078



Vancouver : کپی

قدرتی مهدی. مقایسه خلاقیت دانش آموزان دختر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی. علوم رفتاری. 1389 [cited 2021October18];2(6):107-141. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217078



IEEE : کپی

قدرتی، م.، 1389. مقایسه خلاقیت دانش آموزان دختر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی. علوم رفتاری, [online] 2(6), pp.107-141. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217078.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 411 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی