برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1391 , دوره  3 , شماره  2 ; از صفحه 25 تا صفحه 44 .
 
عنوان مقاله: 

بهبود کيفي فرآيندهاي خدماتي با بهره گيري از منطق شش سيگما

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهاباد
 
چکیده: 

شش سيگما به عنوان يک ابزار مديريتي قوي مطرح است که به منظور ايجاد تغييرات در سازمان ضروري است. شش سيگما نه تنها يک روش بلکه يک چشم انداز، ديدگاه و و ابزراي قوي براي تدوين استراتژي است. در اين تحقيق تعيين تاثير بکار گيري شش سيگما در دقت، کاهش تعداد شکايات مشتريان، صرفه در هزينه، صرفه جويي در زمان کارکنان بخش کنتور خواني شرکت گاز مرند مورد مطالعه قرار گرفته است، به همين منظور چهار فرضيه مطرح شده است: 1- بکارگيري شش سيگما موجب افزايش دقت کارکنان بخش کنتور خواني مي گردد، 2- بکارگيري شش سيگما موجب کاهش تعداد شکايات مشتريان مي گردد 3- بکارگيري شش سيگما باعث صرفه جويي در هزينه مي گردد، 4- بکارگيري شش سيگما باعث صرفه جويي در زمان مي گردد، به منظور گردآوري اطلاعات داده ها و اطلاعات شرکت گاز شهرستان مرند استفاده شده و براي تجزيه و تحليل آماري فرضيه ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی