برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1391 , دوره  3 , شماره  2 ; از صفحه 1 تا صفحه 24 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه آميخته تبليغات با ميزان فروش تلويزيون هاي خارجي در ايران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهاي SONY و SUMSUNG)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
مساله مصرف انرژي در دهه هاي اخير نکته حائز اهميتي در رفتار مصرف کنندگان در انتخاب و خريد محصولات بوده و توليدکنندگان نيز تلاش مي کنند با بهبود تکنوژي هاي توليد، مشتريان را در استفاده بيشتر از اين وسيله ترغيب و سهم بازار خود را افزايش دهند. آخرين تکنولوژي وارد شده در صنعت تلويزيون نسل LED است. تلويزيون هايي که مهمترين مشخصه آن نسبت به تکنولوژي نسل قبلي يا همان LCD مصرف به مراتب کمتر آن است. در اين پژوهش سعي شده تا رابطه آميخته تبليغات با ميزان فروش در بازار تلويزيونهاي خارجي در ايران در خصوص دو شرکت بزرگ بين المللي توليدکننده، «سوني» و «سامسونگ» بررسي شود. طبق مدل کاتلر 5 ابزار تبليغات هستند که رابطه و اثر هر کدام با آزمون فريدمن سنجيده و رتبه بندي گرديد. نتايج اين پژوهش نشان مي دهد تبليغات با ميزان فروش تلويزيون هاي LED رابطه دارد. بين عوامل تبليغات به ترتيب پيشبرد فروش، فروش شخصي، روابط عمومي، آگهي تجاري و بازاريابي مستقيم بيشترين تاثير را بر ميزان فروش تلويزيون هاي LED دارند. در شرکت سامسونگ بين عوامل تبليغات به ترتيب پيشبرد فروش، فروش شخصي، روابط عمومي، آگهي تجاري و بازاريابي مستقيم بيشترين تاثير را بر ميزان فروش داشته و در شرکت سوني بين عوامل تبليغات به ترتيب روابط عمومي، فروش شخصي، پيشبرد فروش، آگهي تجاري و بازاريابي مستقيم بيشترين تاثير را بر ميزان فروش دارند. در مجموع اين پژوهش بيان مي دارد که شرکت سامسونگ نسبت به شرکت سوني تفاوت محسوسي نسبت به استفاده از تبليغات در آميخته بازاريابي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نورایی، م.، و حسامی، ح. (1391). رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های خارجی در ایران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهای SONY و SUMSUNG). مطالعات کمی در مدیریت, 3(2), 1-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217020



Vancouver : کپی

نورایی محمود، حسامی حمیدرضا. رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های خارجی در ایران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهای SONY و SUMSUNG). مطالعات کمی در مدیریت. 1391 [cited 2022January21];3(2):1-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217020



IEEE : کپی

نورایی، م.، حسامی، ح.، 1391. رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های خارجی در ایران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهای SONY و SUMSUNG). مطالعات کمی در مدیریت, [online] 3(2), pp.1-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=217020.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 343 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی