برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  3 , شماره  10 ; از صفحه 57 تا صفحه 67 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي شناخت درماني گروهي در کاهش اضطراب عمومي و اضطراب امتحان دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف: هدف تحقيق حاضر تعيين اثربخشي شناخت درماني گروهي بر كاهش اضطراب عمومي و اضطراب دانش آموزان بود.
روش: براي انجام تحقيق با استفاده از پرسشنامه اضطراب كتل و مقياس اضطراب امتحان ساراسون 60 نفر از دانش آموزان كه داراي اضطراب بالايي بودند (30 نفر اضطراب امتحان، 30 نفر اضطراب عمومي) انتخاب و در 4 گروه جايگزين شدند (دو گروه آزمايش و دو گروه کنترل). سپس جلسات شناخت درماني به تعداد 10 جلسه برگزار شد. بعد از اجراي جلسات داده هاي جمع آوري شده مورد تحليل قرار گرفت.
يافته ها: نتايج نشان داد كه شناخت درماني گروهي در كاهش اضطراب عمومي و اضطراب امتحان تاثير دارد. اثربخشي شناخت درماني در كاهش اضطراب عمومي و اضطراب امتحان تفاوت نداشت
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قمری، م.، و الهی فر، ح. (1390). اثربخشی شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان دانش آموزان. علوم رفتاری, 3(10), 57-67. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=216622



Vancouver : کپی

قمری محمد، الهی فر حسن. اثربخشی شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان دانش آموزان. علوم رفتاری. 1390 [cited 2021September22];3(10):57-67. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=216622



IEEE : کپی

قمری، م.، الهی فر، ح.، 1390. اثربخشی شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان دانش آموزان. علوم رفتاری, [online] 3(10), pp.57-67. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=216622.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 434 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی