4 SID.ir | تحليل وضعيت آموزش پزشکي پاسخگو و ديدگاه هاي نوآورانه اعضاي هيات علمي باليني دانشکده پزشکي کرمان در ارتقاي وضعيت موجود بر اساس نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهديدها (مدل SWOT)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل وضعيت آموزش پزشکي پاسخگو و ديدگاه هاي نوآورانه اعضاي هيات علمي باليني دانشکده پزشکي کرمان در ارتقاي وضعيت موجود بر اساس نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهديدها (مدل SWOT)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اوین، جنب بیمارستان آیت اله طالقانی، تهران، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: آموزش پزشکي پاسخگو در تمام حيطه هاي عملياتي خود اولويت مشکلات بهداشتي کشور را در نظر مي گيرد. نظام ارايه خدمات (آموزش پاسخگو) به دلايل مختلفي هنوز با چالش هاي بسيار زيادي در جهت پياده سازي آن روبه رو مي باشد و فعاليت هاي توآورانه اعضاي هيات علمي در ارتقاي کيفيت آموزش پاسخگو ضروري به نظر مي رسد. اين مطالعه با هدف، بررسي وضعيت آموزش پزشکي پاسخگو و فعاليت هاي نوآورانه اعضاي هيات علمي باليني دانشگاه علوم پزشکي کرمان و بررسي ارتباط بين آن ها انجام شد.
روش کار: در مطالعه مقطعي حاضر که به صورت تلفيقي انجام شد، ديدگاه 72 نفر از اعضاي هيات علمي باليني دانشگاه علوم پزشکي کرمان در مورد آموزش پزشکي پاسخگو و فعاليت هاي نوآورانه آنان توسط دو پرسش نامه مجزا بررسي شد.
يافته ها: تحليل وضعيت کلي آموزش پزشکي پاسخگو از ديدگاه اعضاي هيات علمي باليني کرمان نشان داد که وضعيت اين آموزش در موقعيت ضعف-تهديد قرار داشت. ميانگين امتياز فرصت ها در دو گروه اعضاي هيات علمي زن و مرد و ميانگين امتياز نقاط ضعف در زيرگروه هاي مرتبه علمي و گروه هاي آموزشي اختلاف آماري معني داري داشتند (
0.05>P)، اما اختلاف آماري معني داري بين تحليل وضعيت آموزش پاسخگو، امتياز نوآوري و ساير متغيرهاي دموگرافيک و آموزشي مشاهده نشد.
نتيجه گيري: موقعيت آموزش پزشکي پاسخگو (ضعف-تهديد)، وضعيت مناسبي براي اين نوع از آموزش محسوب نمي گردد و جهت ارتقاي کيفيت آموزش پزشکي پاسخگو در دانشگاه علوم پزشکي کرمان بايد ساز و کار مناسبي پيش گرفته شود، همچنين استفاده از توان بالقوه اعضاي هيات علمي در خصوص فعاليت هاي نوآورانه در آموزش پزشکي به ويژه آموزش پزشکي پاسخگو ضروري به نظر مي رسد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 353
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی