برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1391 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 27 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش نوروفيدبک بر عملکرد شناختي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دپارتمان روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایران
 
چکیده: 
فرايندهاي شناختي، از جمله توجه و زمان واکنش، نقش عمده اي در زمينه هاي مختلف عملکردي دارند. يکي از روش هاي مورد استفاده روان شناسان براي افزايش تمرکز و توجه و تغيير در زمان واکنش، آموزش نوروفيدبک است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثربخشي آموزش نوروفيدبک بر توجه و زمان واکنش بازيکنان مبتدي تنيس روي ميز بود. بدين منظور طي يک طرح نيمه آزمايش با پيش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل، 36 داوطلب به صورت تصادفي در سه گروه آزمايش (نوروفيدبک واقعي)، پلاسيبو (نوروفيدبک ساختگي) و کنترل کاربندي شدند. گروه ها، ابتدا و انتهاي پژوهش از نظر و ميزان توجه و زمان واکنش، ارزيابي شدند. نتايج حاصل از تحليل واريانس تفاضل نمرات پيش آزمون و پس آزمون نشان داد که آموزش نوروفيدبک بر کاهش زمان واکنش موثر است ولي بر ميزان توجه، تاثيري ندارد. بنابراين به نظر مي رسد که آموزش نوروفيدبک مي تواند در عملکرد شناختي به خصوص در کاهش زمان واکنش موثر باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نبوی آل آقا، ف.، و نادری، ف.، و حیدری، ع.، و احدی، ح.، و نظری، م. (1391). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ), 7(26), 27-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=215388



Vancouver : کپی

نبوی آل آقا فریبا، نادری فرح، حیدری علیرضا، احدی حسن، نظری محمدعلی. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ). 1391 [cited 2022January24];7(26):27-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=215388



IEEE : کپی

نبوی آل آقا، ف.، نادری، ف.، حیدری، ع.، احدی، ح.، نظری، م.، 1391. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ), [online] 7(26), pp.27-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=215388.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 839 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی