برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  2 , شماره  1 ; از صفحه 21 تا صفحه 43 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدلي براي اندازه گيري هوشمندي استراتژيک سازماني و اندازه گيري ميزان آن در بين شرکت هاي استفاده کننده از نرم افزارهاي هوشمندي کسب و کار در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس
 
چکیده: 

تغييرات مستمر در محيط و کسب کار در سال هاي اخير، سازمان ها را ملزم به نظارت بر محيط درون و بيرون خود و تجزيه و تحليل اطلاعات حاصل از اين تغييرات نموده است تا از اين طريق بتوانند واکنش به موقع به فرصت ها و تهديدها از خود نشان دهند. در همين راستا، سيستم هاي هوشمندي استراتژيک به عنوان ابزاري نوين با فراهم کردن اطلاعات مورد نياز هر بخش سازمان، مديران را در دستيابي به اين مهم ياري مي رساند. بنابراين با توجه به اهميت هوشمندي استراتژيک، اين پژوهش با شناسايي انواع متفاوت هوشمندي از ديدگاه محيط دروني و بيروني، به طراحي مدلي براي اندازه گيري هوشمندي استراتژيک پرداخته است. داده هاي مورد نياز پژوهش براي آزمون مدل، با توزيع پرسشنامه اي ميان سازمان هاي استفاده کننده از نرم افزارهاي هوشمندي کسب و کار، گردآوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اعتبار اين مدل با استفاده از روش هاي روايي واگرا و روايي همگرا سنجيده شده و از طريق روش مدل سازي معادلات ساختاري مورد آزمون قرار گرفته است. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که هوشمندي استراتژيک از طريق هوشمندي درون و برون سازماني اندازه گيري مي شود. همچنين، متوسط بودن ميزان هوشمندي استراتژيک در سازمان هاي ايراني، لزوم درک بهتر و پياده سازي بهينه اين نوع سيستم ها را بيان مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

حسینی، س.، و سلیمی فرد، خ.، و یدالهی، ش. (1391). طراحی مدلی برای اندازه گیری هوشمندی استراتژیک سازمانی و اندازه گیری میزان آن در بین شرکت های استفاده کننده از نرم افزارهای هوشمندی کسب و کار در ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی, 2(1), 21-43. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214849



Vancouver : کپی

حسینی سیدیعقوب، سلیمی فرد خداکرم، یدالهی شهربانو. طراحی مدلی برای اندازه گیری هوشمندی استراتژیک سازمانی و اندازه گیری میزان آن در بین شرکت های استفاده کننده از نرم افزارهای هوشمندی کسب و کار در ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1391 [cited 2021April14];2(1):21-43. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214849



IEEE : کپی

حسینی، س.، سلیمی فرد، خ.، یدالهی، ش.، 1391. طراحی مدلی برای اندازه گیری هوشمندی استراتژیک سازمانی و اندازه گیری میزان آن در بین شرکت های استفاده کننده از نرم افزارهای هوشمندی کسب و کار در ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی, [online] 2(1), pp.21-43. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214849>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی