برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ماهيت تربيت اخلاقي از نظر فردي يا جمعي بودن از ديدگاه علامه طباطبايي (ره)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

هدف مقاله اين است که ابتدا ماهيت تربيت اخلاقي را از ديدگاه فردي يا جمعي بودن مشخص سازد و سپس دلالتهاي تربيتي و اجتماعي آن را بيان کند. اين پژوهش از نوع بنيادي ـ کاربردي، و روش آن، توصيفي ـ تحليلي است. يافته ها نشان داد که تربيت اخلاقي در ديدگاه علامه ماهيتي جمعي دارد و صرفا قائم به اصلاح فرد نيست؛ بلکه لازم است بخشي از برنامه جامع تربيت اخلاقي به ساماندهي وضعيت اخلاقي جامعه اختصاص يابد؛ لذا در اين مقاله ضمن تاکيد بر ضرورت تشکيل جامعه تربيتي، راهبردهايي در دو سطح مدرسه و کل جامعه براي اثر بخشي بيشتر برنامه تربيت اخلاقي پيشنهاد شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

وجدانی، ف.، و ایمانی، م.، و اکبریان، ر.، و صادق زاده، ع. (1392). ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی (ره). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21 (دوره جدید)(18), 11-23. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214726



Vancouver : کپی

وجدانی فاطمه، ایمانی محسن، اکبریان رضا، صادق زاده علیرضا. ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی (ره). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 1392 [cited 2021October21];21 (دوره جدید)(18):11-23. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214726



IEEE : کپی

وجدانی، ف.، ایمانی، م.، اکبریان، ر.، صادق زاده، ع.، 1392. ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی (ره). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, [online] 21 (دوره جدید)(18), pp.11-23. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=214726.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 234 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی