4 SID.ir | تاثير ارزشيابي توصيفي بر پيشرفت تحصيلي و سلامت روان دانش آموزان پسر پايه چهارم ابتدايي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير ارزشيابي توصيفي بر پيشرفت تحصيلي و سلامت روان دانش آموزان پسر پايه چهارم ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، اراک، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي اثربخشي طرح ارزشيابي توصيفي در رابطه با پيشرفت تحصيلي و سلامت روان دانش آموزان پسر پايه چهارم ابتدايي شهر اراک در سال تحصيلي 90 - 89 بوده است. روش پژوهش، توصيفي و از نوع علي مقايسه اي است. در اين پژوهش، 60 نفر دانش آموز پسر پايه چهارم ابتدايي مشمول طرح ارزشيابي توصيفي شهر اراک به عنوان گروه آزمايش و 60 نفر دانش آموز پايه چهارم مدرسه اي هم سطح مدرسه مشمول طرح به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. ابزارهاي اندازه گيري مورد استفاده در اين پژوهش، آزمون پيشرفت تحصيلي استاندارد در سه درس فارسي، رياضي و علوم و پرسشنامه 30 ماده اي راتر مربوط به سلامت روان بودند. بمنظور تجزيه و تحليل داده ها در اين پژوهش، از شاخص هاي آمار توصيفي و آزمون تي استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مشمول طرح ارزشيابي توصيفي از دانش آموزان مشمول طرح ارزشيابي سنتي بيش تر بوده است و سطح سلامت روان دانش آموزان پسر مشمول طرح ارزشيابي توصيفي از دانش آموزان پسر طرح ارزشيابي سنتي پايين تر مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 408
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی