برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقدار تاکيد کتاب فارسي عمومي دوره تربيت معلم بر تربيت هنري از ديدگاه دانشجويان مرکز تربيت معلم استان همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بو علی همدان
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي مقدار تاکيد کتاب فارسي عمومي دوره تربيت معلم بر تربيت هنري از ديدگاه دانشجويان مرکز تربيت معلم استان همدان است. بر اين اساس پرسش اصلي اين پژوهش اين است که تا چه حد در برنامه درسي فارسي عمومي دوره تربيت معلم بر تربيت هنري توجه شده است؟ روش پژوهش پيمايشي است. جامعه آماري، اين پژوهش عبارتند از تمامي دانشجويان مراکز تربيت معلم استان همدان که درس فارسي عمومي را گذرانده اند و تعداد آنها 107 نفر مي باشد. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده و جدول برآورد حجم نمونه کرجسي و مورگان تعداد 87 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها در اين پژوهش پرسشنامه سنجش مولفه هاي تربيت هنري است. براي سنجش روايي و پايايي ابزار از روش سنجش روايي محتوي و الفاي کرونباخ استفاده شد. روايي پرسشنامه به وسيله متخصصان قابل قبول گزارش شد و مقدار الفا 0.832 محاسبه گرديد. براي تجزيه و تحليل داده ها از شاخص هاي آمار توصيفي و آزمون آماري مجذور کا يا خي دو استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که کتاب فارسي عمومي بر حس کنجکاوي، نوآوري و خلق آثار هنري به مقدار کم و بر مهارت هاي زباني و بيان خلاق به مقدار خيلي زياد تاکيد دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

یوسف زاده، م.، و سلحشوری، ا.، و میرزایی رافع، م. (1392). مقدار تاکید کتاب فارسی عمومی دوره تربیت معلم بر تربیت هنری از دیدگاه دانشجویان مرکز تربیت معلم استان همدان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 4(2 (پیاپی 14)), 169-184. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213878



Vancouver : کپی

یوسف زاده محمدرضا، سلحشوری احمد، میرزایی رافع مهری. مقدار تاکید کتاب فارسی عمومی دوره تربیت معلم بر تربیت هنری از دیدگاه دانشجویان مرکز تربیت معلم استان همدان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1392 [cited 2021April16];4(2 (پیاپی 14)):169-184. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213878



IEEE : کپی

یوسف زاده، م.، سلحشوری، ا.، میرزایی رافع، م.، 1392. مقدار تاکید کتاب فارسی عمومی دوره تربیت معلم بر تربیت هنری از دیدگاه دانشجویان مرکز تربیت معلم استان همدان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 4(2 (پیاپی 14)), pp.169-184. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213878>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 57 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی