برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش زبان تکليف- محور در مقايسه با روش دستور- ترجمه بر پيشرفت تحصيلي زبان انگليسي دانش آموزان متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
 
چکیده: 

اين پژوهش بمنظور بررسي تاثير آموزش زبان تکليف – محور در مقايسه با روش دستور- ترجمه بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان سال سوم متوسطه رشته علوم تجربي در سال تحصيلي 90-1389 صورت گرفته است. روش پژوهش، شبه تجربي بود. جامعه آماري پژوهش را دانش آموزان پسر و دختر سال سوم متوسطه تشکيل دادند که از بين آنها 120 نفر بصورت نمونه گيري خوشه اي دو مرحله اي انتخاب شدند.60 نفر در دو گروه آزمايش دختر و پسر و 60 نفر در دو گروه کنترل قرار گرفتند. گروه هاي کنترل به شيوه تکليف – محور و گروه هاي کنترل به شيوه دستور- ترجمه مورد آموزش قرار گرفتند. در پايان از هر چهار گروه پس آزمون به عمل آمد. داده ها با استفاده از تحليل کوواريانس و آزمون تي مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج به دست آمده نشان داد که بين گروه هاي آزمايش و کنترل تفاوت معنادار وجود دارد به اين صورت که گروه هاي آزمايش که با روش تکليف – محور آموزش ديده بودند نمرات بهتري نسبت به گروه هاي کنترل که با روش سنتي آموزش ديده بودند کسب کردند. ضمنا دختران نسبت به پسران از عملکرد بهتري برخوردار بودند. بنابراين، مي توان نتيجه گرفت که استفاده از آموزش زبان تکليف – محور در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثرتر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 181
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی