4 SID.ir | رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرايش آنها به انواع سبک هاي انضباطي معلمان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرايش آنها به انواع سبک هاي انضباطي معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، بررسي رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرايش آنها به نوع سبک انضباطي معلمان مدارس مي باشد. براي تحقق اين هدف، جامعه آماري پژوهش تمامي دانش آموزان پايه اول مقطع متوسطه ناحيه يک شهرستان زاهدان انتخاب گرديد که از اين بين 351 نفر دانش آموز با روش خوشه اي طبقه اي تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است و براي گردآوري داده ها از پرسشنامه محقق ساخته سبک هاي انضباطي و پرسشنامه منبع کنترل پس از اعتبار سنجي و تغييرات لازم استفاده شد. تجزيه و تحليل داده ها نيز از راه آزمون هاي آماري رگرسيون چندگانه، همبستگي پيرسون و t مستقل انجام گرديد. يافته هاي پژوهش نشان داد که بين منبع کنترل دانش آموزان و گرايش آنها به سبک انضباطي تعامل گرايانه و غيرمداخله گرايانه همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد و سبک انضباطي تعامل گرايانه بيش ترين پيش بيني را از منبع کنترل دانش آموزان داشته است. يافته ها با استفاده از آزمون تي مستقل بيانگر آن بود که بين جنسيت دانش آموزان از نظر گرايش به سبک انضباطي مداخله گرايانه و سبک تعامل گرايانه معلمان و هم چنين نوع منبع کنترل تفاوت معناداري وجود داشته است. اما تفاوتي بين جنسيت دانش آموزان از لحاظ گرايش به سبک غيرمداخله گرايانه مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 245
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی