برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي خصوصيات مديران آموزشي موفق از نظر معلمان: تلاش در جهت ساخت مقياسي استاندارد براي مطالعه ويژگي هاي مديريت موفق مدرسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه کردستان، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه علوم تربیتی
 
چکیده: 
هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي ابعاد اساسي مديران آموزشي موفق به قصد ساخت ابزاري براي اندازه گيري ويژگي هاي مديران موفق مدارس بود. رويکرد اصلي در اين پژوهش، کمي با استفاده از راهبرد اکتشافي بوده و جامعه آماري آن معلمان سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان استان کرمانشاه بود. با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي، تعداد 356 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، که مبتني بر مرحله کيفي پژوهش بود، و ضريب پايايي آن با استفاده از آلفاي کرونباخ 0.94 تعيين گرديد، جمع آوري شد. روش تحليل داده ها عمدتا تحليل عاملي اکتشافي با استفاده از تحليل مولفه هاي اصلي بود. نتايج نشان داد که از نظر معلمان معيار مدير آموزشي موفق بايد داراي 5 بعد اساسي باشد: توسعه سرمايه اجتماعي مدرسه، قابليت هاي و منش فردي مدير، رابطه، توسعه حرفه اي کارکنان و خودمحوري و بينش محدود مدير. ضريب اعتبار اين ابعاد بر اساس آلفاي کرونباخ بين 0.78 تا 0.90 تعيين گرديد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غلامی، خ.، و شیربگی، ن.، و صیادی، ی. (1392). بررسی خصوصیات مدیران آموزشی موفق از نظر معلمان: تلاش در جهت ساخت مقیاسی استاندارد برای مطالعه ویژگی های مدیریت موفق مدرسه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 4(3 (پیاپی 15)), 45-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213710



Vancouver : کپی

غلامی خلیل، شیربگی ناصر، صیادی یاسر. بررسی خصوصیات مدیران آموزشی موفق از نظر معلمان: تلاش در جهت ساخت مقیاسی استاندارد برای مطالعه ویژگی های مدیریت موفق مدرسه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1392 [cited 2022January22];4(3 (پیاپی 15)):45-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213710



IEEE : کپی

غلامی، خ.، شیربگی، ن.، صیادی، ی.، 1392. بررسی خصوصیات مدیران آموزشی موفق از نظر معلمان: تلاش در جهت ساخت مقیاسی استاندارد برای مطالعه ویژگی های مدیریت موفق مدرسه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 4(3 (پیاپی 15)), pp.45-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=213710.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 748 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی