برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1392 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 67 تا صفحه 82 .
 
عنوان مقاله: 

تبيين ديدگاه اساتيد و دانشجويان تحصيلات تکميلي در خصوص شيوه هاي آموزش و يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: دوره هاي تحصيلات تکميلي محل تلاقي و فصل مشترک آموزش و پژوهش در عالي ترين سطوح خود مي باشد که در آن برجسته ترين دانش پژوهان جامعه به عالي ترين مباحث علمي مي پردازند. اثربخشي شيوه هاي آموزشي در اين يادگيري فراگيران با ايجاد شواهد نظام مند و مبتني بر تحقيق کمتر مورد توجه بوده است. لذا اين پژوهش با هدف تبيين ديدگاه ها، تجربيات و ادراکات اساتيد و دانشجويان از شيوه هاي آموزش و يادگيري موثر در مقطع تحصيلات تکميلي در دانشگاه علوم پزشکي تهران انجام شد.
مواد و روش ها: در اين پژوهش کيفي اساتيد و دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه علوم پزشکي تهران شرکت نمودند. مشارکت کنندگان در ابتدا به صورت هدفمند و سپس مبتني بر نمونه گيري نظري انتخاب شدند. با 25 نفر مشارکت کننده، داده ها به اشباع رسيد. مشاهده مشارکتي در کلاس هاي درس مدرسين و مصاحبه متمرکز با دانشجويان و اساتيد روش هاي اصلي جمع آوري داده ها بود. از روش تحليل محتوا بر اساس الگوي گراهايم براي تجزيه وتحليل داده ها استفاده شد
.
يافته ها: با استفاده از تجزيه و تحليل به روش مقايسه مداوم داده ها، يافته ها تحقيق در سه حيطه ويژگي هاي اساتيد، انتظارات دانشجويان و تعامل بين استاد و دانشجو توصيف شد
.
نتيجه گيري: يافته هاي پژوهش بازبيني برنامه هاي آموزشي به منظور کاربرد روش هاي نوين تدريس در جهت ارتقاء يادگيري و رضايتمندي دانشجويان را پيشنهاد مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 112
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی