نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  6 , شماره  2 ; از صفحه 105 تا صفحه 129 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر مشارکت مشتري در توليد بر وفاداري مشتريان در خدمات بانکي: مطالعه موردي بانک سامان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور تهران، ایران
 
چکیده: 
تحقيق حاضر اثر مشارکت مشتري در توليد را بر وفاداري مشتريان (وفاداري نگرشي و وفاداري رفتاري) و عوامل تقويت کننده مشارکت مشتري در توليد را در يک بانک ايراني بررسي مي نمايد. براي بررسي مشارکت مشتري در زمينه خدمات بانکي از مدل اوه و همکاران 2007 استفاده شده است. مشارکت در توليد با خلق ارزش براي مشتريان و وفادارتر ساختن آنان موجب افزايش دادوستد تجاري مشتري با يک بانک مي شود. لذا اغلب بانکها براي تبديل شدن به بانک اصلي مشتريان خود، مشارکت در توليد را مورد توجه قرار داده اند. نتايج تحقيق مبتني بر پرسش نامه هاي جمع آوري شده از 415 تن از مشتريان بانکي مي باشد و روش مدل سازي معادلات ساختاري (SEM) براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد که مشارکت مشتري در توليد بر وفاداري نگرشي مشتريان اثر مثبت دارد (P<0.01) اما بر وفاداري رفتاري اثر معناداري ندارد. همچنين ارتباطات کارمند-مشتري (P<0.05)، مهارت مشتري (P<0.01)، تعهد احساسي (P<0.01) و عدالت تعاملي (P<0.01) نيز مشارکت مشتريان در توليد را افزايش مي دهند. در ميان عوامل مذکور، تعهد احساسي بيشترين اثر را بر مشارکت در توليد دارد. نتايج تحقيق به بانکها پيشنهاد مي کند که از مشارکت در توليد به عنوان ابزاري براي وفادارنمودن مشتريان در بازار رقابتي کنوني استفاده نمايند. متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد، لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد. لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، م.، و حسینی، و. (1392). بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), 6(2), 105-129. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211891



Vancouver : کپی

حسینی میرزاحسن، حسینی وحیده سادات. بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies). 1392 [cited 2022May18];6(2):105-129. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211891



IEEE : کپی

حسینی، م.، حسینی، و.، 1392. بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies), [online] 6(2), pp.105-129. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211891.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 376 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی